خبرگزاری کار ایران

متن کامل بیانیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان البرز به مناسبت هفته دولت

منافع جمعی مردم فدای زد و بندهای سیاسی استان نشود

شورای هماهنگی اصلاح طلبان البرز به مناسبت هفته دولت و نشست احزاب استان با استاندار بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش ایلنا متن این بیانیه بدین شرح است:

ما بر این باوریم که انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ بخشی ارزشمند از پیوستار تاریخی ملت بزرگ ایران است که از مشروطه خواهی با اهداف بلند «مبارزه با استیلای بیگانگان»، «نفی استبداد داخل» و «عمران و آبادانی دموکراتیک» آغاز شده و همچنان با استمرار رشادت‌های سیاسی دلسوزان و مصلحان اجتماعی در جریان است، لذا ما انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را میراثی تاریخی می‌دانیم که با تلاش مؤمنانه فرزندان روشن ضمیر و با غیرت این سرزمین به ثمررسیده و در دهه‌های اخیر نیز با حضور ملت در مقاطع مختلف از آن پاسداری شده است پس به خوبی باور داریم که امروز ما، وامدار ایثار و از خودگذشتگی پیشینیان است. بزرگوارانی که جان بر کف گرفتند و به خاک و خون فتادند تا مردمشان به خاک مذلت نیافتند، آنانی که مصداق بارز «و الذین جاهدوا فینا» شدند و به زیبایی راه را یافتند و به وصال رسیدند. ما خویش را وامدار زنان و مردان گرانقدری می‌دانیم که با مال و جان خویش جهاد کردند و امروز یادگاران آن روزهای سخت اما شیرین‌اند. ما خود را وامدار فرزندان این ملتمی دانیم که سال‌ها اسارت را در بندهای دشمن تجربه کردند تا ملت ایران آزادی را در میان خود به جشن نشیند.

این تلاش‌های تاریخی ارزشمند برای این نبود تا ما و شما بر مسند قدرت تکیه زنیم و اسب مراد خویش بتازیم بلکه بر این باوریم برای تحقق آن جمهوری اسلامی‌ای بود که امام این مردم در پاریس وعده آن را داد و ملت نیز با رای قاطع خویش همین جمهوری اسلامی را برگزیدند، نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم.

امروز اگر ما هستیم، بر گرد آن آرمان‌های اصیل انقلاب شکوهمند ایستاده‌ایم، انقلابی که بر سنت ارجمند و گرانسنگ تشیع حتی گفتگو با ملحدین را نفی نمی‌کند که مصداق بارز آن در دوره معاصر را در اعزام هیاتی به ریاست حکیم ارجمند آیت الله جوادی آملی به اتحاد جماهیر شوروی در زمان امام راحل به عینه نظاره کردیم.

 آیا این انقلاب و این نظام در کنه خود می‌تواند گفتگوی فرزندان خویش در دو پارادایم اصولگرایی و اصلاح طلبی را منتفی بداند.

ما بر این باوریم که انقلاب اسلامی و میوهٔ مبارک آن «جمهوری اسلامی» از چنان ظرفیتی در بنیان‌های نظری خویش برای گفتگو‌ها برخوردار است که طی دههٔ اخیر این قبا بر تن نا‌زیبای بعضی چنان گشاد آمد که در تنگ کردن قبا اهتمام کردند و این تنگی چیزی جز بد اخلاقی سیاسی، از دست دادن سرمایه‌های ملی و واپس گرایی در فرآیند توسعهٔ ملی و دوری گزیدن از ادبیات فاخر با نخبگان و ملت، هیچ ارمغان دیگری نداشت. لیکن این تجربه تلخ را، ما طبع جمهوری اسلامی نمی‌دانیم چرا که دروغ‌های رسمی، هتک حرمت بزرگان، خرافه پردازی‌های خرد گریز، بگم بگم‌های خارج از ادب را از جنس ادب سیاسی جمهوری اسلامی نمی‌دانیم و این رفتار‌ها را به سان تند باد لمپنیسم می‌پنداریم که بر مرغزار ادب سرزمینی وزیده است که در آن «ادب مرد به ز دولت اوست» و تجربه‌های تاریخی به نیکی به ما آموخته‌اند که بر مدار منش سیاسی معقول و اخلاق مدار می‌توانیم گردهم آییم و در کنار هم قرار گیریم.

باید بدانیم که ملت ایران برای احقاق حقوق خود، ادای تکلیف حکومت، بسط آزادی‌های مشروع سیاسی اجتماعی، گسترش نقد منصفانه از حاکمان، نهادینه شدن ارزشهای دینی و ملی، سربلندی بیش از پیش ایران اسلامی، مبارزه با هرگونه سلطه اجانب بر ملت، تعمیق امنیت پایدار، مبارزه با هرگونه خودکامگی در هر لباس و مرتبتی و بسیاری از آرمان‌های پاک خود هزینه‌ها داده و خواهد داد و ما می‌توانیم بر مدار چنین آرمان‌هایی گردهم آییم و دست در دست یکدیگر نهیم.

ما بر این مدار دست رجلان سیاسی میانه رو مؤمن و پایبند به اخلاق سیاسی را می‌فشاریم و از حضور پر قدرت و اندیشمندانه ایشان در تمامی عرصه‌ها استقبال می‌کنیم چرا که هر دو جریان سیاسی کشور را فرزندان صالح انقلاب اسلامی می‌دانیم و حضور هر دو را برای بالندگی این میراث مشترک تاریخی ضروری می‌دانیم.

اصول گرایان سنتی نظام، به خوبی می‌دانند که سیاست عرصه تدبیر و عقلانیت است و این زمین، نه تنها زمین بازی هتاکان و افترازنندگان و فحاشان نیست که ایشان نامحرمان انقلابی هستند که ادب در گفتار و رفتار رهبر آن موج می‌زد بلکه عرصه جولان نظامیان و شبه نظامیان نیز نیست که رهبر فقید انقلاب به خوبی تذکرات لازم را در این خصوص داده است.

و اما خطاب ما به سید حمید طهایی استاندار البرز و نماینده عالی دولت تدبیر و امید

ضمن تقدیر و تشکر از زحمات طاقت فرسای جنابعالی در مدیریت استان محروم البرز با تیمی ناموزون، ناگزیریم اشاره کنیم که ملت بزرگ ایران برای تغییر در وضعیت موجود در ۲۴ خرداد ۹۲ آن حماسه سیاسی را آفریدند به امید اینکه امید ایشان با تدبیر دولتمردان همراه باشد و گشایشی در زندگی مردم رخ دهد گویا شما نمی‌خواهید از تجربه گرانسنگ خویش در مدیریت عالی استان‌ها در استان البرز بهره لازم را ببرید که اینگونه در البرز مدیریت می‌کنید یا موانعی در راه دارید که مصلحت در گفتن نمی‌بینید که لازم است یادآور شویم محرم‌تر از مردم هیچ کس را نخواهید یافت.

سابقهٔ روشن جنابعالی در دولت مورد حمایت امام راحل در برابر کسانی که توان مدیریت یک نانوایی را نداشتند، حضور پر افتخار شما در دو دولت سازندگی و اصلاحات، پیام امید بخشی برای شهروندان البرزی بود که کشتی توفان زدهٔ این استان به ساحل نجات راهبری خواهد شد لیکن چینش و گزینش بعضی مدیران نه چندان توانمند و دارای کفایت لازم در سطح مدیریت عالی استان، این امید را به محاق برده است.

جناب آقای استاندار، مبادا منافع جمعی مردم را به زد و بند‌های سیاسی و یا خواست گروه‌های فشار رسمی وغیر رسمی فرو کاهید که شما را فردی متخلق به اخلاق می‌شناسیم و حیف است این سرمایه گرانسنگ در البرز مخدوش گردد.

جناب آقای طهایی؛ فساد اداری، ناکارآمدی مدیران، بی‌توجهی به شایسته سالاری، رفاه زدگی و دوری از ساده زیستی، کمبود‌های زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان، آموزش عالی، فرهنگ و هنر، راه و حمل و نقل، سایه سنگین نظامیان و شبه نظامیان بر سیاست و بسیاری نارسایی‌های دیگر، استان البرز را آزار می‌دهد و می‌دانیم که به آن‌ها واقفید، اما وقوف به آن‌ها شرط اول رسیدگی ست، آیا تیمی شایسته، شما را در حوزه‌های توسعه استان همراهی می‌کند؟

جناب آقای استاندار؛ مسیری که شما گشوده‌اید مسیری بلند و نفس گیر است و تیمی همراه، باورمند به مطالبات به حق مردم و معتقد به سیاست‌های دولت می‌خواهد که متاسفانه این ویژگی‌ها در بخشی از تیم همراه شما مشهود نیست.

آیا کسانی که برای به مسند نشستن محمود احمدی‌نژاد در سال ۸۸ از هیچ کوششی فرو گذار نکردند و یا تا آخرین دقایق اعلام نتایج انتخابات ۹۲، دکتر روحانی و شعار‌های ایشان را به تمسخر گرفته بودند، به ظن شما می‌توانند نمایندگی دولت تدبیر و امید را داشته باشند؟

آیا مدیرانی که خود به امر سیاسی باور ندارند و خویش را مبرای از آن می‌دانند می‌توانند تسهیل گر خوبی در فرآیند توسعه و مشارکت سیاسی استان باشند، آیا کسانی که دغدغه عمدهٔ ایشان پرستیژ‌ها و منزلت‌های سازمانی است می‌توانند خادمینی شایسته برای مردم محروم البرز در مواقع بحران باشند.

جناب آقای طهایی، ما را با گزینش افراد شما کاری نیست اما بر تحقق وعده‌های دولت پافشاری خواهیم کرد. ما نخواهیم گفت که، که را برگزینید، اما نخواهیم گذاشت نمایندگان دولت، امید مردم را نا‌امید کنند و به وعده‌های دولت پشت کنند و سرگرم معاشرت‌های نامقبول خود شوند.

جناب آقای استاندار؛ ملت بزرگ ایران به تمامه نتیجه تدبیر و بهره گیری معقول از سرمایه‌های مجرب و مؤمن به سیاست‌های دولت در دیپلماسی هسته‌ای را نظاره کرد، آنجا که دنیا به احترام ایران تمام قد ایستاد. ملت ثمره همراهی و همدلی مدیران سیاسی خود را به زعامت رهبر معظم انقلاب دید و معجزه تدبیر را در گره گشایی در سیاست خارجی به تماشا نشست.

جناب آقای استاندار از شما به عنوان نماینده عالی دولت سئوال داریم، آیا زمان آن نرسیده تا در سیاست داخلی نیز این رویکرد منصه ظهور یابد و ملت بزرگ ایران از فرزندان توانمند خویش در حل مسائل داخل کشور بهره برد.

جناب آقای استاندار؛ همه می‌دانیم توسعه پایدار استان البرز به برنامه‌ای منسجم و جامع نیازمند است و می‌دانیم که شما به این مهم اهتمام دارید و امری سترگ و زمان بر است، آیا شما باور دارید که ویرانگران سازمان مدیریت و برنامه ریزی می‌توانند‌‌ همان احیاگران آن در استان البرز باشند.

جناب آقای استاندار؛ اهداف بلند شما در تامین زیرساخت‌های توسعه مورد اتفاق ماست لیکن اهداف بلند، دولتمردان بلند قامت می‌خواهد تا کاستی‌های مزمن البرز را پاسخی درخور داده شود که امروز البرز از فقدان ایشان در رنج است و شما طبق مصوبه شورایعالی اداری یکی از ارکان تاثیرگذار در نصب و عزل مدیران استان هستید.

جناب آقای استاندار؛ دوسال از دولت تدبیر و امید گذشته و شما دومین استاندار این دولت در استان هستید اما هنوز هم مردم تغییر را نه تنها احساس نمی‌کنند بلکه امید در سراشیبی افتاده است. امید ملت، هم سرمایه دولتمردان است و هم امانت ملت نزد ایشان، پس دوستانه از شما می‌خواهیم بر هر مرامی که هستید و بر هر مسلکی که سیاست ورزی می‌کنید به امید ملت جفا نفرمایید که آنگاه همگان ذیل نام جمهوری اسلامی خسران خواهیم کرد.

کد خبر : ۳۰۰۶۲۰