خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران

یکی از اقدامات ارزنده دولت، رفع تحریم‌ها بوده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران رفع تحریم‌ها در سایه منویات رهبری را ارزنده‌ترین هدیهٔ دولت به مردم برشمرد و گفت: ایران در رتبه ۱۵۲ اقتصادی قرار داشت که این رتبه در سالجاری به ۱۳۰ کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، مهدی رازجویان ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه شهرستان با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین اقدامات ارزنده دولت، رفع تحریم‌ها بوده است اظهار داشت: رفع تحریم‌ها به یک باره میسر نیست و باید به مرور زمان رفع شود.

وی افزود: کمافی سابق اقتصاد مقاومتی همچنان باید در سر لوحه کار دولت قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه استانداری مازندران با بیان اینکه با رفع تحریم‌ها پذیرش کشورهای خارجی را شاهد هستیم تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این جور نیست که فقط بازار را برای ورود کالاهای وارداتی باز بگذاریم و باید همزمان با واردات صادرات نیز انجام شود.

رازجویان از تغییر دید دنیا نسبت به ایران بعد از توافق هسته‌ای گفت و اظهار داشت: باید آمادگی صادرات شرکت‌های تولیدی بیشتر از گذشته باشد تا بتوان حرفی برای گفتن در بازارهای جهانی داشته باشیم.

وی رفع تحریم‌ها در سایه منویات رهبری را ارزنده‌ترین هدیهٔ دولت به مردم برشمرد و افزود: ایران در رتبه ۱۵۲ اقتصادی قرار داشت که این رتبه در سالجاری به ۱۳۰ کاهش یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه استانداری مازندران به تهیه سایت اقتصادی جذب سرمایه‌گذاران مازندرانی خارج از ایران توسط استانداری اشاره کرد و گفت: این سایت که شامل مشخصات فردی و فعالیت سرمایه گذاران مازندرانی خارج از ایران است هفته آینده رونمایی می‌شود.

رازجویان با بیان اینکه ۹میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند افزود: در سال ۹۳، رشد درآمدی مالیاتی ۴۲ درصد می‌باشد.

وی اعلام کرد: در سال ۹۰، ۴۸ درصد پایه درآمدی کشور به نفت وابسته بود که این رقم در سال ۹۳ به ۳۶. ۱ درصد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه استانداری مازندران با بیان اینکه ۴۳ درصد کاهش نوسانات ارز را داشته‌ایم تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در سال ۹۳، به ۳. ۵ درصد افزایش پیدا کرد.

کد خبر : ۳۰۰۶۱۴