خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون روستایی استان خبر داد

فروش ذرت کهگیلویه و بویراحمد در بازار بورس

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد از فروش «ذرت‌تر» ذرت‌کاران این استان در بازار بورس خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، هوشنگ جهانبخش سه شنبه عصر در نشست رسانه‌ای در محل اداره کل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اولین بار «ذرت‌تر» این استان در بازار بورس با برند خود استان به فروش رسید.

وی با اینکه اکنون اتاق فروش «ذرت» کهگیلویه و بویراحمد در بازار بورس فعال است، اظهارکرد: ۲۲ هزار تن ذرت از ذرت کاران شهرستان‌های باشت، گچساران و مقداری کهگیلویه و بویراحمد به طور تضمینی خریداری شد.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۴ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان عاید کشاورزان این استان از محل فروش ذرت و یک میلیارد و ۷۵۲ میلیون تومان عاید صنعت حمل و‌نقل در این ارتباط شد.

جهانبخش گفت: دولت گذشته در چند ساله آخر از عمر این دولت، از خرید تصمینی محصولات کشاورزی مانند گندم و ذرت خودداری و بیشتر بصورت توافقی انجام می‌گرفت.

وی خرید توافقی محصولات کشاورزی را نادرست ارزیابی و ادامه داد: واردات همزمان محصولات کشاورزی با زمان برداشت این محصولات از مهم‌ترین ایرادت حوزه خرید است.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به خرید ۳۳ هزار تن گندم در سال گذشته پرداخت و کاهش پنج هزار تنی این خرید در سالجاری خبرداد.

جهانبخش افزود: سال گذشته ۳۳ هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد خریداری که این رقم در سالجاری تاکنون بدلیل خشکسالی و انبارکردن احتمالی این محصول توسط برخی کشاورزان پنج هزار تن کاهش و اکنون به ۲۸ هزارتن رسیده است.

وی گفت: گندم در سالجاری بصورت تضمینی از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد خریداری و بهای تنها حدود یک هزار تن آن از سوی سازمان غله پرداخت نشده که بنظر می‌رسد در یک هفته آینده پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از ۹۰ درصد مطالبات کشاورزان در بخش فروش گندم، مطالبات خود را تاپایان مردادماه امسال دریافت کرده‌اند.

کد خبر : ۳۰۰۲۰۵