خبرگزاری کار ایران

برگزاری نخستین جشنواره عکس ماندگار با محوریت دفاع مقدس در مازندران

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: رژه نیروهای مسلح در هشت شهرستان استان با محوریت نمایش توانمندی و نوآوری در صنعت علمی و دفاعی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛ عبدالله ملکی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سالن شماره یک استانداری مازندران ضمن تقدیر و تشکر از تمامی کسانی که در تشییع شهدای غواص و خط شکن در استان مازندران حماسه‌ای بزرگ آفریدند استقبال عظیم مردم استان را بی‌نظیراعلام کرد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری هفته دفاع مقدس ۱۳ کمیته استانی و ۲۲ کمیته شهرستانی شکل گرفته است، اظهار داشت: اربعین ۳۰ شهید غواص و خط شکن در ۳۰ شهریور ماه در حسینیه عاشقان کربلا ی مرکز استان برگزار می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان مازندران اشاره و افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با مسئولین و پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور استاندار و مسئولین لشکری و کشوری از جمله برنامه‌های تبیین شده دراین هفته است.

ملکی با اعلام اینکه روز اول مهر به نام روحانیت، علم و دانش پژوهشی نامگذاری شد نقش روحانیون را در پیروزی انقلاب اسلامی برجسته خواند و اظهار داشت: تجلیل از سربازان وظیفه توسط یگانهای مسلح از دیگر برنامه‌های ستاد هفته دفاع مقدس است.

وی به نامگذاری ۳۱ شهریور به نام روز نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: رژه نیروهای مسلح در هشت شهرستان استان با محوریت نمایش توانمندی و نوآوری در صنعت علمی و دفاعی کشور برگزار می‌شود.

ملکی سومین روز هفته دفاع مقدس را با شعار محوری معنویت، زنان، خانواده و سلامت اعلام وحضور برادران و خواهران بسیج و نیروهای دفاع مقدس را نماز جمعه را از برنامه‌های تبیین شده این ستاد اعلام کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران برنامه بازگشایی مدارس سراسر استان و به صدا درآوردن زنگ مقاومت و پیروزی را از دیگر عناوین برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: برای نخستین بار جشنواره عکس ماندگار با محوریت دفاع مقدس در این هفته برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: تاکنون یک میلیون قطعه از عکس رزمندگان دفاع مقدس جمع آوری شد و پیش بینی می‌شود این تعداد عکس به ۴ یا ۵ میلیون ارتقاء یابد.

وی در ادامه برگزاری دعای عرفه در جوار شهدای گمنام واقع در پارک موزه دفاع مقدس را از دیگر عناوین ستاد دفاع مقدس استان نام برد.

ملکی غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، دیدار با جانبازان و... را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد واظهارداشت: اجرای ورزش همگانی از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته در شهرستانهای استان مازندران اجرا می‌شود.

کد خبر : ۲۹۹۵۲۴