خبرگزاری کار ایران

رییس کانون شوراهای اسلامی کار استان

دولت، امید را به گیلان برگرداند/موافق ادغام تامین اجتماعی نیستیم

رییس کانون شوراهای اسلامی کار گیلان با بیان اینکه صنایع بزرگ گیلان تعطیل شده‎اند، گفت: دولت تدبیر، امید را به گیلان برگرداند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، خسرو ایلچی در مراسمی که با حضور وزیر کار در جمع نمایندگان تشکل‎های کارگری و کارفرمایان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بهتر بود که حضور در این جمع قبل از نشست شورای اداری انجام شود.

وی با بیان اینکه مشکلات فراوان گیلان زیر سرسبزی پنهان شده است، افزود: مشکلات شرکت‌ها و کارخانجات این استان بسیار زیاد است و در حال حاضر اکثر آن‌ها تعطیل شده و مابقی نیز در وضعیت بدی بسر می‌برند.

وی تشکیل شوراهای اسلامی کار را ضعیف دانست و افزود: در حال حاضر۲۵ شورای اسلامی کار داریم که هیچ حمایتی نمی‌شوند.

رییس کانون شوراهای اسلامی کار گیلان ادامه داد: اعضای این شورا‌ها چون قراردادی هستند جرات حرف زدن ندارند و نمی‌توانند حق کارگران را پیگری کنند.

وی عنوان کرد: در بحث سه‌جانبه‌گرایی ضعیف عمل شده و از نمایندگان کارگران در جلسات کارگری دعوت نشده است که انتظار داریم استاندار گیلان این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

ایلچی با بیان اینکه از دولت تدبیر می‌خواهیم که امید را به گیلان برگرداند، افزود: کارخانه‌های بزرگ استان که در گذشته هر کدامشان بالغ بر ۵ هزار کارگر داشته‌اند تعطیل شده است.

وی اظهار کرد: در بعضی از شرکت‌های دولتی عیدی کارگران بر حسب عیدی مصوب پرداخت می‌شود در صورتی که دو ماه حقوق پرداخت نشده است.

رییس کانون شوراهای اسلامی کار گیلان تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی حق الناس است و موافق ادغام آن با هیچ بیمه‌ای نیستیم.

وی با اشاره به ماده ده نوسازی٬ گفت: هیچ کارفرمایی این ماده را اجرا نمی‌کند.

ایلچی با بیان اینکه در مشاغل سخت و زیان‌آور کارفرمایان حق کارگر را پرداخت نمی‌کنند، گفت: در بخش درمان گیلان بسیار ضعیف است و سیل عظیم کارگران و بازنشستگان با مشکل جدی روبرو هستند.

رییس کانون شوراهای اسلامی کار گیلان عدم بهره‌مندی کارگران از خدمات بانک رفاه را از دیگر مشکلات اینجامعه عنوان کرد.

کد خبر : ۲۹۸۸۷۸