خبرگزاری کار ایران

به مناسبت دهه کرامت

نماد سقاخانه حرم رضوی درکاشان رونمایی شد

دراولین شب ازدهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) با حضورپرشکوه عاشقان اهل بیت درکاشان ازنماد سقاخانه حرم رضوی (ع) رونمایی شد.

«محمد سهرابی کاشانی» رئیس هیئت علی ابن موسی الرضا (ع) بخارایی کاشان درحاشیه این مراسم درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری ایلنا درکاشان با بیان اینکه این سقاخانه با اعتباری بیش از ۱۲۰ میلیون ریال به ابعادسقاخانه‌ای که درصحن اسماعیل طلایی حرم رضوی نصب شده از محل کمک‌های مردمی ساخته شده است. گفت: اسکلت این سقاخانه از بهترین نوع فلز، بدنه‌ام دی اف، رنگ نسوز ومقاوم در برابر نور خورشید، و نماهای روی آن از کاشی طبیعی توسط هنرمندان چیره دست کاشانی ساخته شده است.

مجری ساخت نماد سقاخانه حرم رضوی با بیان اینکه سال آینده مردم خواهند توانست آب شرب را ازاین سقانه خانه تامین کنند گفت: درصورتی که شهرداری کاشان موافقت کند این سقاخانه به عنوان نمادحرم رضوی در میدان امام رضا (ع) و یا مصلی کاشان نصب خواهد گردید.

وی افزود: اخیرا نیز یک این هیئت یک مجتمع خیریه فرهنگی به عنوان جنت الرضا به منظور استفاده چند منظوره شامل: خانه بهداشت، مرکز فرهنگی هنری و آشپزخانه هیئت با زیر بنای ۷۹۰ مترمربع درسه طبقه با هزینه‌ای بالغ بر ۸۲۰ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی را در حال احداث دارد که در ایام صفر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

شایان ذکراست هیئت علی ابن موسی الرضا (ع) درسال ۱۳۴۸ ثبت شده و به عنوان یکی ازقدیمی‌ترین و فعال‌ترین هیئت‌های مذهبی شهرستان کاشان در زمینه کارهای فرهنگی می‌باشد.

نماد سقاخانه حرم رضوی درحال حاضر به صورت موقت در میدان قاضی اسدالله ابتدای خیابان بخارایی کاشان نصب شده است

کد خبر : ۲۹۸۰۲۵