خبرگزاری کار ایران

با اعلام تعظیلی شهربازی در روزهای آینده

هزار خانواده کرمانشاهی در سراشیبی بیکاری

با اعلام خبر تعطیلی شهربازی در روزهای آینده، بیش از هزار خانواده کرمانشاهی عملا منبع درآمدی خود را از دست می دهند و بیکار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، صبح امروز ابلاغیه‌ای از سوی دادگستری به دست مسئولان و هیات مدیره شهربازی این شهر مبنی بر تعطیل شدن این مجموعه در روزهای آینده رسید.

این مهم در صورتی روی می‌دهد که شهربازی کرمانشاه تنها مرکز تخصصی برای تفریح شهروندان این استان محسوب می‌شود و عملا در ایام تابستان و فصول دیگر مقصدی مطمئن برای خانواده‌های کرمانشاهی محسوب می‌شود.

در دستوری که امروز به هیات مدیره و مدیرعامل شهربازی کرمانشاه ابلاغ شده است، این مجموعه باید ظرف کمتر از سه روز تحویل شهرداری شود.

براساس قرارداد جاری بین هیات مدیره شهربازی کرمانشاه و شهرداری، این ایام به پایان این قرارداد نزدیک می‌شویم، ولی برخی از شرایط پیش آمده برای شهربازی و طبق نظر کارشناسان امر، شهرداری کرمانشاه باید مدت زمان دیگری را برای جبران خسارت وارده به این مجموعه فرهنگی ـ تفریحی در اختیار هیات مدیره شهربازی قرار داد.

شهربازی-کرمانشاه-2739-همگردی

وقوع 5 بار سیل در دریاچه شهربازی کرمانشاه و به زیرآب رفتن وسایل و نیز دیوار حائل این مجموعه و تعطیلی اجباری آن و نیز بسته شدن شهربازی کرمانشاه به علت ساخت پل ولایت از جمله مواردی که شهرداری کرمانشاه را متعهد به تمدید این قرارداد تا نزدیک 7 سال دیگر می‌کند.

با این حال حسابرسی شهرداری براساس نظریه کارشناسی که در این زمینه ارائه کرده است، بیش از 44 ماه دیگر را به این قرارداد افزوده است اما کارشناسان عمران کانون وکلای دادگستری کرمانشاه این مدت زمان را به کمتر از 9 ماه کاهش داده‌اند.

از سوی دیگر این دستورالعمل در صورتی به مسئولان شهربازی ابلاغ می‌شود که این روزها فصل پرکار این مجموعه تفریحی در کرمانشاه محسوب می‌شود و بسیاری از نیروها و کارگران این مرکز بزرگ را عملا به خیل بیکاران این استان می‌افزاید.

در حال حاضر به صورت مستقیم و غیرمستقیم بیش از یک هزار نفر در شهربازی اشتغال یافته‌اند که اگر هر نفر را نماینده این خانواده در کرمانشاه بدانیم، باید در روزهای آینده منتظر هزار بیکار دیگر به آمار استان کرمانشاه باشیم.

kermanshah 1

این امر باعث شده است که خانواده بسیاری از کارگران و نیروهای شهربازی کرمانشاه ناامنی مالی را در جلو چشمشان ببینند و همین امر باعث شده است که امروز برخی از خانواده‌های کارگران این مجموعه با مسئولان ارشد تماس بگیرند و نمونه بارز آن اعتراض عینی پسر 17 ساله و دانش آموز یکی از این خانواده‌ها به مدیران استانی است.

بیش از 3 بار تشویق مسئولان شهربازی کرمانشاه از سوی مسئولان کشوری و دریافت بیش از 189 لوح تقدیر از سوی مدیران ارشد این استان را باید گوشه از امتیازات و مزایای این شهربازی عنوان کرد.

گفتنی‌ست که حکم تحویل مجموعه شهربازی کرمانشاه به شهرداری صبح امروز چهارشنبه ساعت 10 به مسئولان این مجموعه فرهنگی ـ تفریحی ابلاغ شده است.

کد خبر : ۲۹۵۳۹۹