خبرگزاری کار ایران

در بیانیه خانه کارگر استان قزوین به مناسبت روز خبرنگار عنوان شد

خبرنگار وجدان همیشه بیدار جامعه کارگری

خانه کارگر استان قزوین به مناسبت روز خبرنگار بیانیه‌ای صادر کرد و خبرنگار را وجدان همیشه بیدار جامعه کارگری دانست.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی تشکیلات خانه کارگر استان قزوین؛ خبرنگاری مستندی بر حضور اندیشه انسان است تا ضرورت تحلیل پیرامون اوضاع و انتقال اطلاعات را نمایان ‌سازد.

در بخش ابتدایی بیانیه خانه کارگر قزوین آمده است: «نون و القلم و مایسطرون» کلامی است که پروردگار متعال به حرمت قلم و ارزش والای آن قسم خورده است.

در قسمت دیگر بیان شده است؛ هفدهم مرداد ۱۳۷۷، روزی که محمود صارمی، خبرنگار ایرانی به دست اندیشه محدود طالبان به شهدا پیوست و سال بعد به پاس قدردانی از مقام و حرفه خبرنگاری شهید صارمی، با تصمیم شورای فرهنگ عمومی کشور، هفدهم مرداد به نام«روز‌ خبرنگار» نامگذاری شد.

در بیانیه خانه کارگر استان قزوین آمده است؛ معتقدیم خبرنگار وجدان همیشه بیدار جامعه کارگری است و به عنوان دیده بان بایستی در تلاش برای اطلاع رسانی درست، دقیق و کامل حوادث و رویدادها برآید .

بر پایه این گزارش؛ به حقیقت امر اطلاع رسانی که بخش مهمی از فرآیند آگاه سازی جامعه را به ویژه در بخش‌های کارگری و صنعت شامل می‌شود؛ رسالت خطیر روزنامه نگاران و خبرنگاران است و قدم نهادن و برداشتن در این وادی نیز خود رسالتی به مراتب خطیر‌تر.

خانه کارگر استان قزوین ضمن تبریک روز خبرنگار به همه تلاشگران عرصه خبر به خصوص خبرنگاران و عکاسان ، آرزوی سلامتی و موفقیت آن‌ها را از درگاه ایزد منان خواستاریم و امید است در «دولت تدبیر و امید» دسترسی خبرنگاران به منابع خبری، آمار، کار‌شناسان، مسوولان هر سازمانی تسهیل شود.

در این بیانیه آمده است؛ خبرنگاران، چشم بینا و زبان صادق و گویای مردم در عرصه تحولات و رخدادهاست و رسالت حرفه‌ای خود را همواره از دریچه تعهد، صداقت و امانت داری تعریف می‌کنند. همراهی جامعه رسانه‌ای کشور به‌ویژه خبرنگار دانا و توانا با تحولات علمی و رشد و توسعه حیرت انگیز فن آوری‌های ارتباطات و اطلاعات و برنامه ریزی برای جبران عقب ماندگی ها در این عرصه ضرورتی است که می تواند آنان را در مواجهه با امپراتوری رسانه‌ای غرب توانمند و آماده سازد.

در بخش پایانی این بیانیه گفته شده است: خانه کارگر استان قزوین به پاسداشت فعالیت خبرنگاران تسهیلات ویژه ای را برای این عزیزان شامل عضویت رایگان یک ساله و عضویت نیم بهای پنج ساله برای استفاده ارزان از کلیه امکانات رفاهی تشکیلات خانه کارگر و ارایه تسهیلات تفریحی و رفاهی را برای آنان در نظر گرفته است.

کد خبر : ۲۹۵۳۵۰