خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی مازندران

هزینه درمان از 79 درصد به کمتر از 10 درصد کاهش یافته است

معاون سیاسی و امنیتی مازندران گفت: با تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت هزینه درمان از 79 درصد به کمتر از 10 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، علیرضا یونسی در جلسه کمیته بیماران خاص مازندران با بیان اینکه دولت متولی مردم در حوزه‌های مختلقف از جمله سلامت مردم در کشورست، اظهار کرد: دولت باید سلامت و امنیت مردم را تامین کرده تا جامعه به سمت تعالی ، کمال  و امید به زندگی سوق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید با اقدامات انجام شده در این بخش توانسته بهترین برنامه‌ها را در حوزه تامین و سلامت در منطقه و حتی خاورمیانه اجرایی کند، گفت: با تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت هزینه درمان از 79 درصد به کمتر از 10 درصد کاهش یافته است.

معاون سیاسی و امنیتی مازندران، افزود: دولت با توجه به اهمیتی که برای شهروندان قائل است توانست امید به زندگی را در میان شهروندان افزایش دهد.

یونسی با بیان اینکه همه ما و همچنین دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید تلاش کنیم تا سلامت شهروندان را فراهم کنیم، بیان کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در حوزه سلامت رنج و مشکلات بیماران و شهروندان کاهش یابد.

وی گفت: در بخش بیماران دیالیزی و بیماریهای دیگری که در جامعه افراد به آن مبتلا هستند ناشی از عدم توجه به تغذیه، رعایت نکردن مولفه‌های بهداشتی و عدم توجه به ورزش و تندرستی در جامعه‌ست.

یونسی با طرح این سوال که چرا بیماری کلیوی در جامعه و مازندران رشد پیدا کرده است از مسئولان حوزه بهداشت و درمان خواست تا اقدامات لازم در جهت پیشگیری این بیماری اتخاذ کنند.

وی پیشگری را مقدم بر درمان دانست و گفت: باید شناسایی بروز بیماریها در جامعه انجام گیرد  و راهکار آموزشی مناسب اتخاذ شده تا رشد بیماری افزایش پیدا نکند.

معاون سیاسی و امنیتی مازندران با اعلام اینکه سن امید به زندگی در کشور به 73 سال ارتقاء پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران با کشورهای برتر در این زمینه در حال رقابت است.

یونسی به صدور مجوز از سوی دولت برای ورود دستگاه دیالیز به کشور اشاره کرد و افزود: استانداری مازندران آمادگی همکاری برای گرفتن تعدادی از این دستگاه را برای استان دارد.

وی در ادامه گفت: سازمانهای مردم نهاد در جهت کمک به بیماران خاص در استان ورود پیدا کنند تا در کاهش رنج بیماران سهیم باشیم.

کد خبر : ۲۹۴۸۹۱