خبرگزاری کار ایران

آخرین وضع راه‌های مواصلاتی مازندران

بارش سنگین باران به همراه ریزش سنگ و گل لای به کف جاده‌ها در سه روز اخیر تعطیلات عید سعید فطر در مازندران موجب شد تا در چندین نوبت وضعیت تردد در راه‌های مواصلاتی استان به سمت تهران با تردد کند و یا مسدود شدن مقطعی تغییر کند.

به گزارش ایلنا، وضع نامناسب آب وهوایی و شدت بارش در سه روز اخیر، تردد در محورهای مواصلاتی کوهستانی هراز، کندوان و سوادکوه مازندران به سمت تهران را در چندین نوبت به شکل‌های مختلف از جمله تردد کند، مسدود بدون محورها و یا انتظار چند ساعته به مشکل مواجه کرده است.

علی اصغر احمدی مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران دقایقی قبل در تشریح آخرین وضعیت راه‌های استان از مسدود شدن محور کندوان خبر داد و گفت: به دلیل ریزش کوه در حال حاضر این محور بسته شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های راهداری در حال پاکسازی این محورهستند، افزود: به توجه به حجم بالای ریزش سنگ، به نظر می‌رسد تا حوالی ظهر این محور بازگشایی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه بخشی از محور سوادکوه نیز به دلیل ریزش سنگ مسدود شده است، اضافه کرد: با توجه به حضور نیروهای راهداری تردد در محلی که ریزش سنگ بوجود آمده به کندی و با تاخیر در حال انجام است.

وی از مسدود بودن راه روستایی ولی پی به شهر سوادکوه خبر داد و گفت: به دلیل سیل پل ارتباطی این محور دچار شکستگی و تردد در آن صورت نمی‌گیرد.

احمدی وضعیت محور هراز را عادی و تردد در آن را ممکن دانست و بیان کرد: در حال حاضر کارشناسان جهاد کشاورزی و راه و شهر سازی در حال برآورد خسارت ناشی از سیل به اراضی کشاورزی و ابنیه‌ها و تاسیسات راه‌های استان هستند.

در حال حاضر هوای مازندران ابری و بارانی است.

مازندران بیش از 10هزارو 700کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

براساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر مازندران به‌رغم اینکه اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت جوی هوای استان در تعطیلات عید سعید فطر شده بود ولی از اقامت بیش از سه میلیون نفر شب خبر داده‌اند.

کد خبر : ۲۹۱۵۰۰