خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان

عدم سرمایه‌گذاری یکی از دلایل توسعه نیافتگی کردستان‌ست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه دغدغه اصلی جریان اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، توسعه استان است خاطرنشان کرد: ما در زمینه توسعه وضعیت مناسبی نداریم و در همه شاخص‌ها در رده‌های آخر قرار داریم.

به گزارش ایلنا، بهرام نصرالهی‌زاده شامگاه دیروز در جلسه اصلاح‌طلبان کردستان با یادآوری اینکه سه موضوع موجب آسیب به اصلاحات شد افزود: متاسفانه این موضوعات امروز در حال باز تولید هستند و این امر در استان ما بیشتر به چشم می خورد.

وی در توضیح این موضوعات گفت: اول اینکه در دوره اصلاحات با وجود اینکه حامی دولت حاکم بودیم بسیاری از ما ادای اپوزسیون را درمی‌آوردیم؛ امروز نیز بسیاری از ما به همین منوال عمل می‌کنیم و خودمان اپوزسیون دولتی شده‌ایم که خودمان برسرکار آورده‌ایم. 

این عضو ستاد انتخاباتی دکتر روحانی ادامه داد: از مخالفان انتظاری نیست اما اینکه خودمان دولت را ناکارامد جلوه دهیم، انجام شده‌ها را نادیده بگیریم و انجام نشده‌ها را بزرگ نمایی کنیم، درست نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز پس از گذشت 10 سال می‌بینیم که دولت اصلاحات کارآمدترین دولت در عرصه اقتصاد و معیشت بوده افزود: دولت‌های نهم و دهم که بیشترین شعار را در زمینه معیشت داشت تورم 40 درصدی و رشد اقتصادی 8/6 –  درصدی و همچنین افزایش نرخ بیکاری را برجای گذاشت. 

نصراللهی زاده در ادامه گفت: دومین معضل این است که برخی از ما تفاوتی میان مدیر اصلاح‌طلب و فعال اصلاح‌طلب قائل نیستیم و به این امر توجه نداریم که یک مدیر اصلاح‌طلب محدودیت‌هایی دارد و نمی‌تواند همه انتظارات ما را برآورده کند.

این اصلاح‌طلب کرد معضل سوم را سیاست‌زدگی شدید عنوان و خاطرنشان کرد: ما تمام انرژی خود را صرف سیاست کرده‌ایم و سایر مقوله‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره را کنار گذاشتیم.

وی گفت: اگر بنا باشد توسعه استان را دغدغه اصلی بدانیم فقط بخشی از آن سیاست است اما فراموش نکنیم در حوزه معیشت، اقتصاد و توسعه یافتگی مسائل فراوان و جدی بوده و استان نیازمند یک جهش و موج بلند است.

نصراللهی‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: اگر اصلاح‌طلبی به معنای آن است که دیگران رفتار خود را اصلاح کنند، خود ما نیز باید انتقادپذیر باشیم اما در مورد انتقاد از دولت نباید در زمین مخالف بازی کنیم، و این به معنای نقد نکردن دولت نیست.

وی در ادامه افزود: با همه انتقاداتی که مطرح شده، من با تمام وجود از عملکرد دولت دفاع می‌کنم چراکه لازم است محدودیت‌های دولت را در نظر بگیریم و در کنار انتقادات به کارهای انجام شده هم اشاره کنیم.

این مقام مسئول در خصوص عملکرد مدیران استانی حامی دولت اظهار کرد: ما سعی کردیم ذهن مسئولان را متوجه مسائل و مشکلات استان کنیم و با توجه به اینکه یکی از دلایل توسعه نیافتگی کردستان عدم سرمایه‌گذاری و بی‌علاقگی بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این استان است، جمع مدیران توانستند فضایی ایجاد کنند که خود دولت در کردستان سرمایه‌گذاری کند.

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به کردستان وعده داد: خبرهای بسیار خوب و خوشی در راه است و رئیس جمهور با دست پر به کردستان می‌آیند.

نصراللهی زاده در پایان سخنان خود با گفت: همگی باید تلاش کنیم گفتمان توسعه در کردستان شکل بگیرد و به گفتمان غالب در استان تبدیل شود؛ و باید تضادها و اختلاف نظرها را به سوی همدلی و همراهی پیش ببریم.   

  

کد خبر : ۲۹۰۷۵۶