خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

نیمی از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری تخصیص یافت

استاندار گیلان از اختصاص 50.3درصد از اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان در بخش پروژه‌های دولتی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان افزود: در بخش پروژه‌های دولتی سفر هیئت دولت، 29 پروژه به مبلغ 805 میلیارد تومان تعیین شد که از این مبلغ اختصاص 405 میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شد.

استاندار گیلان تصریح کرد: برای تکمیل راه‌آهن قزوین- رشت 170 میلیارد تومان اعتبار در بخش سفر و در حدود 280 میلیارد تومان در بخش قانون بودجه سال جاری و با تخصیص میانگین 80 درصد اختصاص یافت.

وی همچنین از تخصیص 63 درصد اعتبارات در بخش تکمیل آزاد راه قزوین- رشت خبر داد.

نجفی از تسطیح 13 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان در سال جاری خبر داد و افزود : در بخش اعتبارات سفر مبلغ 50 میلیارد تومان به منظور توسعه نوسازی، یکپارچه‌سازی و تسطیح 10 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان اختصاص یافت که این آمار علاوه بر 3000 هکتار از اراضی‌ست که مقرر شد از اعتبارات ملی وزارت‌خانه انجام شود.

نجفی از اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار در بخش مطالبات صیادان پره‌های تعدیل شده خبر داد.

وی با اشاره به اقدامات استان در مدیریت منابع آب و جلوگیری از بروز صدمات جدی به مزارع اظهار کرد: در سفر روحانی، احداث 11 سد لاستیکی مورد پذیرش وزارت نیرو قرار گرفت و مبلغ 45 میلیارد تومان در این بخش اختصاص داده شد.

نجفی تکمیل طرح‌های بیمارستانی در شهرستان‌های رشت ، لنگرود، لاهیجان، رضوانشهر و آستارا، طرح‌های فاضلاب شهرهای رشت و انزلی و آبرسانی به شهرهای شرق و غرب گیلان و تکمیل فضاهای آموزشی، فرهنگی ، ورزشی و طرح‌های راه‌سازی را از دیگر طرح‌های مصوب سفر رییس جمهوری که برای آنها اعتبارتی ابلاغ شده، اعلام کرد.

استاندار گیلان تخصیص 80 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی شهرها و پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت را از دیگر اعتبارات ابلاغ شده اعلام کرد.

نجفی خاطرنشان کرد: دو پست اسکله  در بندر انزلی با سرمایه‌گذاری دست کم 120 میلیارد تومان که مربوط به امسال و سال آینده است، در حال تکمیل است.

کد خبر : ۲۸۹۹۷۳