خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران خبر داد

ایجاد 13 هزار شغل جدید با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در صنایع

محمدپور از صدور بزرگترین سرمایه گذاری حوزه مادر در استان خبر دادو گفت: این سرمایه گذاری مربوط به حوزه تولید شمش در استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازساری، محمد محمدپور عمران شنبه شب در مراسم نکوداشت روز ملی صنعت و معدن مازندران، اظهار کرد: رشد منفی هشت درصد اقتصادی در سال گذشته به سه درصد رسیده است  که در بخش صنعت هفت درصد و در بخش معدن 9 درصد رشد داشته است.
 
وی  با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 500 میلیارد تومان طرح به بهره‌برداری رسیده است، افزود: از این مقدار در مقایسه با سال گذشته 26 درصد در بخش سرمایه‌گذاری و 29 درصد در بخش اشتغال رشد داشته است.
 
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه در حوزه معدن نیز شاهد رشد و شکوفایی بودیم، اظهار کرد: ایجاد سامانه الکترونیکی معادن و ساماندهی معادن در رودخانه، کوه‌ها و اراضی کشاورزی نیز انجام گرفته است.
 
وی از وجود 500 طرح بالای 60 درصد در حوزه صنعت، معدن و تجارت در استان خبر داد و افزود: با هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانیم 13 هزار شغل  در استان ایجاد کنیم.
 
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه کشتی کانتینری یخچال‌دار در منطقه امیرآباد فعال شده است، گفت: دریای مازندران به عنوان کریدور سبز برای صادرات محصولات مازندران از پتانسیل بالایی برخوردار است.
 
محمدپور در ادامه افزود: محیط زیست نسبت به صنعت نگاه بهتری داشته باشد و موضوع فاصله محوری برای همیشه حل شود.
 
درادامه این مراسم از واحدهای تولیدی برتر تقدیر شد.
کد خبر : ۲۸۸۳۷۱