خبرگزاری کار ایران

سال گذشته

۷۶۰ میلیارد تومان در بخش صنعت گیلان سرمایه‌گذاری شد

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان طی سال گذشته را ۷۶۰میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این آمار نشان از رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال۹۲ دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، علی منتظری در نشت خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شد، از تجلیل از 30 تن از فعالان برتر این حوزه در گیلان خبر داد.

وی با بیان اینکه نشست هم‌اندیشی صنعت و دانشگاه به موجب نزدیکی علم و صنعت در دستور کار قرار دارد ، افزود: دانشگاه گیلان همکاری مطلوبی در این زمینه دارد.

منتظری عنوان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری۷۹ جواز تاسیس در گیلان با سرمایه‌گذاری ۲۰۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی۱۶۲۵ نفر صادر شد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه در این مدت صدور ۱۹ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری۲۴ میلیارد تومانی و اشتغالزایی برای ۱۴۷ نفر صورت گرفت، گفت: مجموعا در سه ماهه اول امسال برای ۱۵۷۹ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان طی سال 93 را ۷۶۰میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این آمار نشان از رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال۹۲ دارد.

منتظری گفت: پیش بینی می‌شود امسال فراتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در صنعت استان صورت گیرد که لازمه آن همراهی همه دستگاه‌ها به‌ویژه بانک‌هاست.

وی با بیان اینکه عمده طرح‌های صنعتی گیلان که امسال به بهره‌برداری می‌رسند در زمینه صنایع سلولوزی ،غذا و فولاد هستند، افزود: در این بخش برای دو هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان ادامه داد: در حال حاضر سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی در پروژه‌های نیمه تمام استان با قابلیت اشتغالزایی برای ۴۱ هزار نفر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه حمایت از تولید در شهرستان‌ها با حضور دستگاه‌های مربوطه، اظهار کرد: در 14 جلسه‌ای که در استان برگزار شد، مسائل و مشکلات موجود بررسی شده و ۲۸ درصد از آنها برطرف شد.

کد خبر : ۲۸۷۱۵۴