خبرگزاری کار ایران

فرماندار قائم شهر:

زنان روستایی نقش مهمی در کسب درآمد خانواده ایفا می‌کنند

فرماندار قائم‌شهر گفت: این شهرستان با تشکیل 35 صندوق خرد زنان روستایی در مازندران پیشگام است.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از قائم‌شهر ، مهدی محمدی صبح امروز  در مراسم افتتاحیه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی زنان شهرستان با بیان اینکه توانمندی زنان روستایی به توسعه، رفاه فرهنگی اجتماعی و رفاه خانواده‌ها کمک می‌کند اظهار کرد: به همین منظور قطعه زمینی در نظر گرفته شد تا بازارچه سنتی در آن محل را ایجاد شود و خانم‌های روستایی بتوانند محصولات ارگانیک خود را در آن بازارچه به معرض نمایش و فروش بگذارند.

وی افزود: زنان روستایی نقش مهمی در کسب درآمد در خانواده ایفا می‌کنند و قائم‌شهر با تشکیل 35 صندوق خرد زنان روستایی در مازندران پیشگام است.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه در جلسه‌ای که با حضور معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری مازندران برگزار شد مقرر شد به ازای هر صندوق 2 میلیون تومان پرداخت شود و با توجه به تعهد آقای احسانی ما هم توافق کردیم تعداد صندوق‌ها را به 50 برسانیم تصریح کرد: این دو میلیون را جز طلب‌های اساس قلمداد می‌کنیم وبرای دریافت آن پیگیری می‌کنیم.

محمدی به پرداخت وام‌های کم‌بهره اشاره و تصریح کرد: دستور العمل‌ها در دهیاری‌ها مطرح شد اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم از این وام کم‌بهره استفاده کنیم و هر صندوق 200 خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی به برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای زنان روستایی اشاره کرد و یادآور شد: دو نمایشگاه در حوزه غذا و صنایع دستی توسط جهاد کشاورزی قائم شهر برگزار شد.

کد خبر : ۲۸۶۱۹۵