خبرگزاری کار ایران

مبارزه با برندهای خارجی و حمایت از تولیدات داخلی ضروری‌ست

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت: اگر در کنار صندوق توسعه ملی کلمه صنفی نیز افزوده شود می‌تواند ما را در زمینه دادن وام کم‌بهره، ساماندهی به بازار کسب و کار، جلوگیری از قاچاق، کمک به کاربری، ارزان کردن فضای فیزیکی کسب‌وکار کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، محمد محمدپور عمران شامگاه چهارشنبه درهمایش گرامی‌داشت روز ملی اصناف در سالن همایش بانک ملی که با حضور مسئولان استانی، اصناف و بازاریان و اتحادیه‌های صنفی برگزار شد با اشاره به عصر مشروطیت و شکل گیری اصناف در آن دوره اظهار کرد: اگر اصناف  نتوانستند به آن شانیت و اثرگذاری دست پیدا کنند به این دلیل است ما نتوانستیم آن شناخت کامل در جامعه را نسبت به اهمیت این قشر ایجاد کنیم.

وی افزود: ریشه انقلاب مشروطه در حوزه صنفی و بازار شکل گرفته و گسترش پیدا کرد وحمایت شد در نهایت به سر منزل مقصود رسید.

رییس سازمان صنعت ، معدن  و تجارت مازندران با بیان اینکه نقش بازاریان و اصناف به همراه روحانیون در شکل گیری انقلاب بسیار موثر بوده است، گفت: اصناف و بازاریان در جامعه اسلامی نقشی بی بدیل داشتند.

محمدپور با عنوان اینکه در مجلس شورای اسلامی ، اصناف و فعالیت‌های صنعتی ویژه دیده شوند و عملکرد این قشر از جامعه باید حائز اهمیت باشد، خاطرنشان کرد: اگر در کنار صندوق توسعه ملی کلمه صنفی نیز افزوده شود می‌تواند ما را در زمینه دادن وام کم‌بهره، ساماندهی به بازار کسب و کار، جلوگیری از قاچاق، کمک به کاربری، ارزان کردن فضای فیزیکی کسب‌وکار کمک کند.

وی به دستفروش‌های جلوی مراکز درمانی که بدون هیچ گونه پروانه کسب فعالیت می کنند اشاره کرد و گفت: این افراد بر خلاف اصول و قوانین، فاقد هرگونه پروانه کسب و سابقه، عدم رعایت بهداشتی، و بدون هیچگونه نظارتی فعالیت می کنند خواستار ساماندهی این افراد شد تا مغازه داران و کسبه هایی که که 9 درصد مالیات پرداخت می کنند متضرر نشوند.

محمد پور افزود: از شرق تا غرب استان وانتی هایی که کالاهای پردوام از قبیل، کفش، الکتریکی و... عرضه می کنند و درآمدشان بیش از درامد کسبه های بازار است باید جلوی فعالیت آنها گرفته شود و نسبت به استیفای حقوق بازاریان و کسبه ها باید گام موثری برداریم.

وی افزود: ساماندهی دست فروش ها بر عهده شهرداری است مبادا دستگاههای دیگر از آنان سبقت گرفته و مسیر های متفاوتی از اتحادیه ها را ایجاد کنند.

 رییس سازمان صنعت ، معدن  و تجارت مازندران  با بیان اینکه دستگاههای دولتی به اصناف با نگاه زورمندانه نگاه نکنند به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر کاری نمی توانیم انجام دهیم گشاده رو باشیم اشاره کرد و اظهار داشت: نباید نگاهمان از بالا به پایین باشد بلکه باید درصدد رفع مشکلات و معضلات جامعه اصناف کوشا باشیم و گامهایی موثری در این زمینه برداریم.

وی با تاکید بر اینکه در اتاق کارمان خادم ملت و مردم باشیم ، خاطر نشان کرد: به قشر اصناف و بازاریان این خادمان انقلاب و جامعه صادقانه عمل کنیم  و در حمایت از آنان کوشا باشیم.

محمدپور با اعلام نارضایتی در برپایی نمایشگاههای مختلف در سطح استان ، گفت: نمایشگاهها تخصصی و بین المللی باشد و مجوز از سازمان  صنعت ، معدن و تجارت بگیرد اما تبدیل به نمایشگاه مبل و لوستر و.. شود  در حالی که باید این نمایشگاه ها باید به اصناف  و اتحادیه مجوز داده شود تا آنها کالاهای خود را عرضه کنند.

وی در ادامه به حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: ما نباید  ازانواع برند های مجهول خارجی ، برندهای جنس نامناسب استفاده کنیم و نباید بازارمان را به دروغ در اختیار برند های خارجی قرار دهیم بلکه باید از برندهای داخلی و تولیدات خودمان استفاده کنیم.

محمدپور در ادامه افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت برای مبارزه با با برندهای خارجی بی کیفیت گامهای موثری برداشته است.

کد خبر : ۲۸۶۱۴۳