خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور صورت پذیرفت

افتتاح خط تولید تخم مرغ SPF در کرج

با حضور معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خط تولید تخم مرغ SPF روز یکشنبه در موسسه سرم‌سازی رازی کرج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، محمود زین الدین، درحاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، گفت: در سه دهه گذشته به دلیل عدم تولید  تخم مرغ‌های اس پی اف در داخل کشور مجبور بودیم از کشورهایی مثل هند وآلمان نیاز کشور را به این محصول استراتژیک برآورده کنیم که در حال حاضر سرم‌سازی رازی توانست این محصول را به صورت انبوه در کشور تولید کند.

وی با بیان اینکه ایران در بین 10 کشور تولیدکننده این محصول قرار گرفت خاطرنشان کرد: اکنون، با ظرفیت اسمی تولید پنج هزار تخم مرغ، روزانه  100 تخم مرغ SPF، در این خط تولید می‌شود.

معاون تجاری‌سازی وفناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری درخصوص صادرات این تخم مرغ‌ها نیز خاطرنشان کرد: درآینده با توجه به وضعیت تولید می‌توانیم نسبت به صادرات نیز اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از منابع مالی این طرح توسط معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و بخش دیگر نیز توسط موسسه سرم‎سازی رازی تامین شده است.

زین الدین، با بیان اینکه دولت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های اینچنینی حمایت می‌کند گفت: مشارکت دادن بخش خصوصی دربخش‌های مختلف تولید واکسن و سرم، موسسه سرم‌سازی رازی می‌تواند در خصوص استانداردسازی تولید محصولات به بخش خصوصی کمک کند.

تخم مرغ SPF ماده اولیه و زیرساخت تولید اکثر واکسن‌های حیوانی و انسانی و وسیله‌ای برای تکثیر سلول در فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشی‌ست.

کد خبر : ۲۸۵۲۹۵