خبرگزاری کار ایران

انتقاد پزشکیان از نحوه عملکرد صدا و سیما در مورد دولت

رسانه ملی بدون استناد به اطلاعات، دولت را نقد می‌کند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: رسانه ملی با تولید برخی برنامه‌ها به صورت کلیشه‌ای و بدون استناد به اطلاعات، دولت را نقد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مسعود پزشکیان شامگاه سه شنبه در نشستی با عنوان "دوم خرداد ادامه دارد" در دانشگاه شیراز افزود: در چنین برنامه‌هایی چنان عوامانه حرف می‌زنند که گویی ، بیکاری، تورم و گرانی محصول دولت فعلی‌ست در حالی‌که اینگونه نیست. بلکه دولت یازدهم میراث‌دار چهار هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی نیمه‌تمام است که تا 20 سال دیگر هم اجرای آنها به پایان نمی‌رسد.

پزشکیان دراین نشست که به دعوت انجمن  فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز در تالار فجر پردیس ارم این دانشگاه برگزار شد، افزود: برخلاف دولت‌های نهم و دهم که فضای ابراز نقد نسبت به رویه نادرست دستگاه اجرایی فراهم نبود، نوبت دولت یازدهم که رسید صداو سیما برنامه‌های نقد را گذاشت.

این نماینده مجلس افزود: به مدت هشت سال در صدا و سیما اجازه ندادند که عملکرد دولت‌های نهم و دهم تحلیل شود و مانع از طرح نظر و بحث 70 اقتصاددان شدند و برخی گفتند که ما همه چیز بلد هستیم؛ این در حالی است که من با وجود 36 سال درس خواندن تنها می‌توانم در حوزه تخصصی خودم یعنی جراحی قلب صحبت کنم.

پزشکیان ادامه داد: در این هشت سال آمار نادرست به مردم اعلام شد و وعده‌هایی‌ از رفاه اجتماعی دادند. اما در پایان این دوره شاهد بودیم که بیکاری همه جا را فراگرفت، دزدی‌ها و رانت خواری‌ها آشکار شد.

وی، به اتفاقات رخ داده در سفر علی مطهری به شیراز اشاره کرد و افزود: بسیار ناپسند است که عده‌ای در دانشگاه تحمل حرف مخالف و نقد را نداشته باشند، دانشگاهی که جسارت شنیدن حرف مقابل را ندارد یا نقد دانشجو را بشنود را نمی‌توان دانشگاه نامید.

پزشکیان با انتقاد از هجمه برخی نمایندگان مجلس به وزیر امور خارجه گفت: کسی می‌تواند ظریف را نقد کند که هم علم سیاست بداند و هم در میدان سیاست حاضر باشد و حال آنکه برخی در میدان سیاست نبوده‌اند و پشت تریبون قرار می‌گیرند و بی‌جهت به جامعه علامت و گرای غلط می‌دهند و عوام‌فریبی می‌کنند.

پزشکیان با بیان اینکه باید بدانیم که چه کسی می‌تواند از چه کسی نقد کند و سوال کند، اظهار کرد: ظریف را یک متخصص کشاورزی و پزشکی نمی‌تواند نقد کند.

 

کد خبر : ۲۸۴۳۶۸