خبرگزاری کار ایران

بدهکاری 21 میلیارد تومانی آبفا مازندران به پیمانکاران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران به بدهکاری 21 میلیارد تومانی شرکت به پیمانکاران خبر داد.

به گزارش ایلنا، ذبیح الله ذاکری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه آب و فاضلاب  مازندران در حال حاضر 52 شهر در استان را تحت پوشش قرار داده است، اظهار کرد: با توجه به جمعیت شناور در مازندران دو میلیون و 300 هزار مشترک از خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری برخوردار هستند.
 
وی از بهره‌مندی 550 هزار و 845 مشترک از خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری استان خبر داد و افزود: 934 هزار و 874  آحاد را نیز تحت پوشش خود قرار داده است.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با اعلام اینکه 90 درصد از آب  مورد نیاز از سفره‌های زیرزمینی و 10 درصد آن از آب‌های سطحی تامین می‌شود، گفت: سهم آب مازندران 9 هزار و 604 لیتر در ثانیه است.
 
ذاکری  در ادامه بیان داشت: در 11 شهر مازندران کار اجرایی فاضلاب آغاز شده و 790 کیلومتر لوله‌گذاری انجام شد  و در حال حاضر ظرفیت تصفیه فاضلاب 68 هزار متر مکعب در روز است.
 
وی از اجرای 27 کیلومتر اصلاح شبکه، 77 کیلومتر توسعه شبکه و 16 کیلومتر خط انتقال  در سال گذشته در استان خبر داد و افزود: استان مازندران به دلیل پتانسیل های موجود و جمعیت شناور باید آب مورد نیاز را برای شهروندان فراهم کند بنابراین با تجهیزچاه 180 لیتر در ثانیه به منابع تامین این شرکت افزوده شد.
 
ذاکری با بیان اینکه برای خدمات بهینه به مشترکین سامانه خدماتی 1522 را  در استان فعال کردیم، افزود:  با راه ‌ندازی این سامانه  مشترکان می‌توانند جهت پرداخت قبوض آب اقدام کنند.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران به میزان برخورداری مشترکان از آب و فاضلاب در شهرهای کشور را 40 تا 42 درصد اعلام کرد و گفت: میزان برخورداری مشترکان از آب و فاضلاب شهری تنها 10 درصد است.
 
وی حفر، تجهیز و بهسازی 26 حلقه چاه، خرید ژنراتور، اصلاح و توسعه 88 کیلومتر شبکه انتقال آب، احداث 18 هزار و 400 متر مکعب مخازن با صرف اعتبار 350 میلیارد ریال را از طرح‌های امسال شرکت آب و فاضلاب استان مازندران اعلام کرد.
 
ذاکری  افزود: پروژه فاضلاب شهرهای ساری، نوشهر و چالوس از جمله پروژه‌هایی است که شرکت آب و فاضلاب شهری آن را اجرا  و تکمیل این پروژه‌ها را امسال به به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.
 
وی در ادامه از دو هزار 500 متر لوله‌گذاری و نصب پنج هزار و 854 فقره انشعاب در مرکز استان و یک هزار و 905 متر لوله ‌ذاری با 385 فقره انشعاب در شهرهای نوشهر و چالوس خبر داد و گفت: اتمام این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار خواهدشد.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران به بدهکاری 21 میلیارد تومانی شرکت به پیمانکاران اشاره کرد و گفت: عدم اعتبارات در این بخش یکی از چالش‌های مهم  محسوب می‌شود  و با تعیین بودجه در این بخش، پروژه‌ها تعریف می‌شوند.
 
ذاکری  در ادامه به پروژه نیمه‌کاره در شهر بابل و بابلسر که از 10 سال قبل راکد مانده بود اشاره کرد و گفت: در سال گذشته توانستیم 7 هزار و 900 متر شبکه فاضلاب را آماده کنیم.
 
وی افزود: در سال گذشته 600 میلیارد ریال اعتبار برای این شرکت تعریف شد که از این مبلغ 350 میلیارد ریال آن تخصیص یافت.
 
ذاکری اجرای 40 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی فاضلاب و انتقال و خرید زمین را از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب شهری در سال جاری اعلام کرد.
کد خبر : ۲۸۴۳۱۸