خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در قزوین:

مشکلات کشور با همدلی و هم‌زبانی حل می‌شود

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور گفت: مشکلات امروز کشور با همدلی، هم‌زبانی، حفظ وحدت و تبعیت از رهبری با سرعت بیشتری حل می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین؛ حجت الاسلام محمد اسماعیل شوشتری در همایش تدبیر و امید در سایه همدلی و همزبانی که عصر دیروز به مناسبت سالروز ۲۴ خرداد ماه در سالن تربیت معلم شهید رجایی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات ۲۴ خرداد ماه فرصت مناسبی برای بیان برخی مسائل است تا ارزش‌های کشور بیشتر مشخص شود.

وی افزود: کرامت و ارزش‌های والای انسانی و آزادی توام با مسئولیت و استفاده از علوم وفنون و نفی هرگونه سلطه‌گری از اصول جمهوری اسلامی است که در همه شرایط به آن پایبندیم.

شوشتری بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری که در ادوار مختلف به صورت مستقیم برگزار می‌شود بیانگر مشارکت مردم در سرنوشت خود است که این بار در ۲۴ خرداد ماه با حضور ۷۳ درصدی حماسه ای خلق شد تا اعتدال گرایی بر کشور حاکم شود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: شعارهای اعتدال گرایی دکتر روحانی مورد اقبال عمومی قرار گرفت و مردمی که از افراط و تفریط و تند روی خسته شده بودند اینگونه رای دادند تا دولتی سر کار بیاید که مشکلات را با اعتدال حل کند.

شوشتری یادآورشد: امروز در شرایطی هستیم که دولت آقای روحانی توانسته با همه مشکلات ناشی از تحریم به موفقیت های دست یابد که در ۲۰ ماه گذشته شاهد افزایش رشد اقتصادی از ۲.۲ درصد به ۳.۶ درصد و رشد سرمایه گذاری از ۱۱.۳ درصد به ۱۳.۸ درصد هستیم.

وی اضافه کرد: رشد ارزش افزوده نیز در این مدت به ۸.۱ درصد و رشد ارزش افزوده بخش صنعت و معدن به ۶.۲ درصد رسیده و صادرات غیر نفتی نیز از ۳.۱ درصد به ۱۳.۳ درصد ارتقا یافته که این موفقیت در کنار تحریم و مشکلات اقتصادی محقق شده است.

وزیر اسبق دادگستری تصریح کرد: صادرات غیرنفتی برای ما بسیار مهم است و باید به تدریج اتکای خود به نفت را کاهش دهیم تا بر مشکلات بیکاری و تورم و تولید فائق آییم.

حجت الاسلام شوشتری بیان کرد: نرخ بیکاری هم از ۱۲.۲ درصد در سال ۹۱ به ۱۰.۴ درصد در سال ۹۲ و ۱۰.۵ درصد در سال گذشته رسید که این روند نزولی بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

وی افزود: نرخ تورم هم از ۳۴.۷ درصد در سال ۹۲ به ۱۵.۶ درصد کاهش یافته که ثابت ماندن آن نیز قابل توجه است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور اظهارداشت: برنامه صلح آمیز هسته‌ای و تفاهمی که برای اولین بار در این زمینه صورت گرفت در ابعاد بین المللی بسیار مهم و تاثیر گذار است که این روند باید ادامه پیدا کند.

این مسئول با اشاره به مذاکرات هسته‌ای هم گفت: در این مذاکرات وقت‌کشی نمی‌کنیم و حواسمان جمع است و باید خطوط قرمز را رعایت کنیم و جلو برویم و تا اینحای کار از تلاش تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای دولت روحانی بیان کرد: در حوزه‌های دیگر برنامه‌ریزی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و اصلاح نظام اداری و صیانت از حقوق مردم کارهای خوبی شده است و با بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه حمل و نقل عمومی، ساماندهی سکونت‌گاه‌های مرزی، آب‌های مرزی در ۲۰ ماه گذشته ارزشمند بوده است.

این مسئول گفت: با همدلی و همزبانی دولت و مردم قادریم مشکلات خود را با اتکای توانمندی های داخلی حل کنیم واز مشکلات به سلامت عبور کنیم.

کد خبر : ۲۸۳۹۳۹