خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در جمع علما،ایثارگران وبرگزیدگان خراسان شمالی

برای مدیریت و توسعه کشور باید از وجود زنان استفاده کنیم

رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه امروزه درکشور بین زنان و مردان اعتدال رعایت نمی‌شود گفت: باید از وجود زنان برای مدیریت و توسعه کشور استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگارایلنا از بجنورد، حسن روحانی، در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان خراسان شمالی که در محل سالن گلشن بجنورد برگزار شد، از حضور گسترده مردم در انتخابات 24 خرداد سال 92تقدیرکرد و گفت : تلاش داریم به عهدی  که بسته شده و وعده‌هایی که داده شده عمل کنیم.

وی تصریح کرد: باید بین زن و مرد اعتدال مراعات شود و از وجود زنان برای مدیریت و توسعه کشوراستفاده شود چراکه مقام به جنسیت مرد و زن بودن نیست بلکه علم و ایثار، فداکاری و تحقق و پاکدامنی مطرح است.

رئیس جمهور با اشاره به تحریم‌های در حال انجام گفت: تهدید هیچ‌گاه در میز مذاکرات ما نبوده‌است.

وی یادآورشد: امسال سال همدلی و هم‌زبانی است و اگر این تحریم‌ها تحمل کنیم بی‌شک برطرف می‌شود.

رئیس جمهور، با اشاره به معضل اشتغال در جامعه، برسودده کردن اقتصاد کشور تاکید کرد وگفت: اگر فناوری را در مسیر درست بیاوریم و تجاری‌سازی کنیم و به بازار بیاوریم این مشکل نیز رفع خواهد شد.

روحانی ادامه داد: امروز دانشگاه‌های دنیا به تولید متصل بوده ودرآمدزا هستند، بنابراین ما نیز در شرایط تحریم می‌توانیم ازاین بحران خارج شویم و در برابرهیچ قدرت و ابرقدرتی سرخم فرود نمی‌کنیم.

وی بررعایت اعتدال در بین استان‌ها و شهرو روستا تاکید کرد و افزود: اینجور نیست که به یک استان بودجه بیشتری و استان دیگری بودجه کمتری بدهیم باید.

وی دلیل تخلیه روستاها و مهاجرت به شهرها را در عدم رعایت اعتدال بین شهر و روستا دانست.

روحانی از محیط زیست و مسئله ریزگردها، فاضلاب‌ها و زباله‌ها، بنزین و گازوئیل آلوده به عنوان یک معضل بزرگ یاد کرد و گفت: اگرمراعات نکنیم و محیط زیست را آلوده کنیم، بی‌شک تبدیل به یک معضل بزرگ‌تر خواهد شد.

کد خبر : ۲۸۳۸۰۶