خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش

چهار ساعت از اوقات فراغت جوانان کشور به بطالت می‌گذرد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش، بر لزوم ارائه راهکارهای عملیاتی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، محمود گلزاری با بیان این مطلب، روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان البرز، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، چهار ساعت از اوقات فراغت جوانان کشور به بطالت می‌گذرد که این وقت با  پرخاشگری نسبت به اطرافیان و در فضاهای مجازی صرف می‌شود.

وی، با اشاره به سهم وزارت متبوعش در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان با شروع فصل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، برنامه‌ریزی‌هایی برای سپری شدن اوقات فراغت جوانان از طریق  آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و بهزیستی در استان‌ها صورت داده است.

گلزاری با اشاره به نقش موثر سمن‌ها در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، و تلاش برای افزایش این سمن‌ها در حوزه جوانان اظهار کرد: درسال گذشته 197سمن در امور جوانان فعال بود که به همت دولت، شمار آنها به 500 سمن رسید.

وی در ادامه با اشاره به آمار سن ازدواج در کشور و با بیان این که، بیشترین احتمال ازدواج از 35 سال به بالا اتفاق می افتد و از 50سال به بالا میزان مجرد ماندن افراد افزایش چشمگیری می‌یابد گفت:11 میلیون و240 هزار مجرد در سن 35 تا 50 سال در کشور تاخیر در ازدواج دارند که توجه به این آمار نیز ازسوی متولیان امور اجتماعی ضروری است.

گفتنی‌ست دومین مرکز کنترل خشم کشور، در منطقه اسلام آباد کرج با حضور معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افتتاح شد.

کد خبر : ۲۸۳۷۶۹