خبرگزاری کار ایران

فرماندار محمودآباد

مهم‌ترین دلیل افزایش سرطان در مازندران، استفاده سموم در مزارع استان‌ست

فرماندار محمودآباد با اشاره به ترویج کشاورزی مکانیزه و ارگانیک برای فرار از سم و کود کشاورزی گفت: یک سوم سموم کشاورزی در استان‌های شمالی به وی‍ژه در مازندران مصرف می‌‌شود واین موضوع یکی از عوامل اصلی افزایش سرطان در این استان‌ست.

به گزارش ایلنا، سیف الله فرزانه، عصرپنجشنبه، در جلسه کارگروه آب و خاک محمودآباد، با اشاره به عدم استقرار اداره منابع طبیعی در شهرستان گفت: متاسفانه دیدگاه‌ها در حفظ اراضی کشاورزی و جنگلی جزیره‌ای است و هیچ‌گونه حساسیتی وجود ندارد.

وی گفت: این شهرستان با 18 هزار و 200 هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت فوق العاده‌ای در این بخش به نسبت سایر شهرهای مازندران دارد و توسعه آن نیازمند حمایت است.

وی،گفت: جلوگیری از تبدیل اراضی کشاورزی و حفظ زمین‌های کشاورزی، حفاظت از محیط زیست است و پیشگیری از کاهش اراضی کشاورزی نیازمند عزم ملّی و فرهنگ‌سازی گسترده در این حوزه است.

رئیس کارگروه آب و خاک محمودآباد با اشاره به قابلیت‌های کشاورزی شهرهای مازندران گفت: شاید در باور همه، مازندران استانی گردشگری تلقی شود، ولی باید توجه داشت که دریا و جنگل بدون کشاورزی معنا ندارد.

وی گفت: با توجه به سیل اردیبهشت امسال، در بخش سرخرود، امسال زراعتی سختی را شاهد بودیم و در سایه اهتمام بخشدار و اعضای شورای اسلامی بخش سرخرود و امور منابع و توزیع آب از بحران فاصله گرفتیم.

 

کد خبر : ۲۸۳۲۰۹