خبرگزاری کار ایران

به دلیل ناتوانی در پرداخت دیون:

اصلانی: دولت، دنبال تصاحب صندوق تامین اجتماعی‌ست

مسئول شوراهای اسلامی کار البرز گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث افزایش تعهد دولت، به صندوق تامین اجتماعی و دولتی شدن این صندوق می‌شود.

علی اصلانی با بیان این مطلب به خبرنگار ایلنا در کرج، گفت: با وجود رضایت نسبی مردم از اجرای طرح فراگیر بیمه سلامت و ارائه خدمات مطلوب درمانی در بیمارستان‌های دولتی و خاصه تامین اجتماعی به اقشار مختلف، همچنان انباشت تعهدات دولت به صندوق تامین اجتماعی در حال افزایش است.

وی در ادامه با اشاره به بدهی 90 هزار میلیاردی سنوات گذشته دولت به صندوق تامین اجتماعی افزود: درست است که مردم با اجرای طرح تحول و بیمه سلامت در مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی پرداخت از جیبشان کمتر شده و نسبتا خدمات بهتری را از این مراکز دریافت می‌کنند ولی این نکته نباید فراموش شود که دولت با اجرای این طرح هر روز تعهداتش به صندوق تامین اجتماعی بیشتر می‌شود.

اصلانی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت عزم و حتی توانی برای پرداخت بدهی‌های گذشته خود به صندوق تامین اجتماعی ندارد و هیچ طرح و راهکاری هم در این خصوص ارائه نمی‌دهد.

این فعال کارگری استان البرز، در ادامه تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی از این مطلب است که دولت به دلیل ناتوانی و افزایش دیون خود به تامین اجتماعی در مغایرت با اصل 44 قانون اساسی،به دنبال تصاحب کامل و دولتی کردن این سازمان است.

وی در پایان، بار دیگر با اشاره به حق الناس و بین نسلی بودن صندوق تامین اجتماعی بر پافشاری  و مقاومت جامعه کارگری کشور برای جلوگیری از تصاحب این صندوق توسط دولت تاکید کرد.

 

 

کد خبر : ۲۸۳۱۵۷