خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار لرستان:

حفظ محیط زیست نیازمند فرهنگ‌سازی است

معاون عمرانی استانداری لرستان، خواستار توجه جدی مردم و مسئولان به موضوع محیط زیست شد و گفت: فرهنگ‌سازی در راستای حفظ محیط زیست توسط دستگاه‌ها و مدیران جدی گرفته شود.

به گزارش  خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمد اصلانی، در جلسه ستاد حوادث استان افزود: روند طبیعی و عوامل فرسایشی هر ساله حجم قابل توجهی از مواهب طبیعی  را کاهش می‌دهد.

اصلانی اظهار کرد: چنانچه عوامل انسانی نیز به این معضل افزوده شود، حوادث غیرقابل جبرانی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: حوادث انسانی چه سهوی و یا عمدی اگر به درستی مدیریت نشوند نتایج اسفباری در پی خواهد داشت، بنابراین توجه به امر مهم فرهنگ‌سازی در این زمینه ضروری است.

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: در سایه فرهنگ‌سازی، احساس مسئولیت مردم و مسوولان ارتقاء یافته و می‌توان در کنار جمعیت  و تشکل‌های مردم نهاد دوستدار محیط زیست، اقدامات پیشگیرانه مطلوبی انجام داد.

اصلانی ادامه داد: با توجه به حادثه‌خیز بودن لرستان، مسئولان مرتبط به ویژه فرمانداران جلسات ویژه مقابله با آتش سوزی برگزار  و دستورالعمل‌های لازم با توجه به اقلیم، امکانات وتوپوگراقی منطقه تهیه شود.

وی، با تاکید بر توجه به مهار کامل آتش سوزی پس از انجام عملیات اطفاء حریق تصریح کرد: لیست تجهیزات و امکانات مورد نیاز به وزارت کشور ارسال و ادارات  منابع طبیعی و محیط زیست بخشی از اعتبارات عمرانی سال 94 را برای تامین تجهیزات اختصاص دهند.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: همچنین در جلسات ویژه با دهیاران و بخشداران، مناطقی را با احتمال وقوع آتش سوزی بیش از 40 درصد شناسایی  و قراردادهای مشخصی مبنی بر حفاظت و صیانت از این مناطق تدوین شود.

 
کد خبر : ۲۸۲۱۴۰