خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

زمین پاک نقش اساسی بر سلامت جامعه دارد و برای حفظ این مقوله باید همه، تلاش کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۵۵۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان: زمین پاک نقش اساسی بر سلامت جامعه دارد و برای حفظ این مقوله باید همه با هم برای حفظ و پاک نگهداشتن زمین که یکی از نعمات خداوندی است، تلاش کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: زمین پاک نقش اساسی بر سلامت جامعه دارد و برای حفظ این مقوله باید همه با هم برای حفظ و پاک نگهداشتن زمین که یکی از نعمات خداوندی است، تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مدیر کل محیط زیست لرستان در جمع خبرنگاران گفت: فرهنگ سازی و آموزش شهروندی مهم‌ترین اولویت مسوولان برای داشتن زمین و هوای پاک برای شهروندان است.
محمد حسین بازگیر اظهار داشت: همراهی و همدلی مردم در صیانت از منابع طبیعی می‌تواند ضمن تقویت اهداف و رسالت محیط زیست، فرهنگ استفاده درست از این منابع را در جامعه نهادینه کند.
وی افزود: منابع طبیعی سرمایه‌ای برای نسل امروز و آینده است، بنابراین تمامی آحاد مردم باید برای صیانت از این نعمات الهی از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.
وی بیان اینکه روز زمین، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کره زمین است، گفت: زمین و هوای پاک و محیط زیست سالم مهم‌ترین شرط تداوم بقای انسان‌ها بر روی این کره است.
وی افزود: فرهنگ سازی و آموزش شهروندی مهم‌ترین اولویت مسوولان برای داشتن زمین و هوای پاک برای شهروندان است.
وی اظهارداشت: برای داشتن شهر و روستای سالم و تحقق شعار زمین پاک برای همه نیازمند کارهای فرهنگی درسطح مدارس و بین دانش آموزان از مقطع ابتدایی است.
وی همچنین بر لزوم حفظ زمین و محیط زیست از هر گونه آلاینده‌ها؛ بویژه زباله‌های شهری و صنعتی تأکید کرد و اذعان داشت: زمین پاک حق همهٔ انسان‌ها است و سلامتی بشریت را تضمین می‌کند.
بازگیر تأکید کرد: انسان سالم و زمین پاک دو مقوله‌ای از هم جدا نبوده و باید با ارتقای فرهنگ سلامت مردم زمین را پاک‌تر تحویل نسل‌های بعدی داد و تلاش در این راه وظیفهٔ همگانی است.
وی در ادامه یادآور شد: زمین پاک نقش اساسی بر سلامت جامعه دارد و برای حفظ این مقوله باید همه با هم برای حفظ و پاک نگهداشتن زمین که یکی از نعمات خداوندی است، تلاش کنند.

محمدحسین بازگیر بیان کرد: برای تحقق شعار امسال در حفاظت از محیط زیست می‌‎بایست توسعه پایدار را به عنوان یک اصل مهم در تمام برنامه‎های این حوزه به کار بست.

وی اضافه کرد: توسعه پایدار بیان می‌‎کند عناصر اجتماع، محیط زیست و اقتصاد باید در کنار هم بیایند و برای تحقق این شعار حتماً باید از منابع محیط زیست و منابع طبیعی حفظ شود.

بازگیر ادامه داد: عزم ملی را در این بخش بیشتر می‌‎خواهیم و حمایت گسترده از طرف مردم، علاقه‎مندان محیط زیست و سایر ظرفیت‎‌ها را می‌‎طلبد؛ اگر آب، خاک و هوای مناسبی نداشته باشیم، مسلماً اقتصاد پویایی را نیز نخواهیم داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: فرهنگ برخورد با محیط زیست باید تغییر کند و با ارتقای آن، به توان نسل‎های بعد در تأمین نیازهای‎شان صدمه وارد نکنیم.

بازگیر افزود: در شرایط فعلی و با توجه به حساسیت‎های زیاد، حفظ محیط زیست از امر به معروف‎های ضروری امروز دنیاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز