خبرگزاری کار ایران

ترابی‌نژاد با اشاره به حوادث جاده‌ای در محور مواصلاتی شهرستان؛

خسارت جبران ناپذیری به زیست پلدختر وارد شده است

فرماندار پلدختر گفت: وقوع حوادث متعدد واژگونی تریلرهای نفت کش در این شهرستان به سریال تکراری و دنباله‌دارتبدیل شده به گونه‌ای که در فواصل کوتاهی، شاهد استمرار این حوادث در محورهای مواصلاتی شهرستان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از پلدختر، قدرت‌اله ترابی نژاد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پلدختر افزود:  پلدختر با توجه به اینکه در مسیر جاده ترانزیتی شمال به جنوب و غرب به جنوب قرار گرفته است، روزانه دو هزار و 300 تریلر نفتکش عراقی از آن عبور می‌کند.

وی، گفت: جاده‌های مواصلاتی این شهرستان به محل تردد تریلرهای نفتکش عراقی و ایرانی تبدیل شده که این مسئله خسارات فراوانی به خاک، منابع آبی و محیط زیست شهرستان وارد کرده است.

وی افزود: محورهای مواصلاتی شهرستان سال‌هاست که توسط تریلرهای نفتکش قرق شده‌اند و حکایت تردد آنها روایت کابوس هر روزه محیط زیست در هراس واژگونی این تریلرهای نفتکش است.

وی گفت: تردد تریلرهای نفتکش علاوه بر خسارات جدی به زیر ساخت‌های منطقه، موجب آلودگی منابع آب و خاک می‌شود.

ترابی نژاد افزود: تردد تریلرهای نفتکش به یکی از مشکلات و چالش‌های اساسی در زمینه آلودگی محیط زیست و به معضل حل نشدنی در این شهرستان تبدیل شده زیرا که عبور این ارابه‌های مرگ رهاورد و ارمغانی جز خسارت و زیان جدی به محیط زیست در بر ندارند.

فرماندار پلدخترگفت: محورهای مواصلاتی شهرستان در طول ماه شاهد تکرار حوداث واژگونی تریلرهای نفتکش است که بخش عمده‌ای از آنها عراقی و درصدی ایرانی هستند .

وی افزود: محورهای مواصلاتی شهرستان در طول سه روزگذشته شاهد واژگونی سه دستگاه تریلر نفتکش بوده که این تانکرها حامل نفت سیاه ومازوت بوده‌اند.

وی تصریح کرد: دو دستگاه از آنها در محور پلدختر – خرم آباد در نزدیکی روستای زورانتل و پیچ ملاوی و یک دستگاه دیگر درمحور پلدختر – اندیمشک گردنه تنگ فنی واژگون شد.

فرماندار پلدختر گفت: هر یک از تریلرهای نفتکش در محورهای مواصلاتی پلدختر آلودگی خاک و منابع آب را به همراه داشته و خساراتی به محیط زیست و آبزیان وارده کرده که منتظر نتیجه آزمایش و برآورد خسارات توسط کارشناسان محیط زیست هستیم .

ترابی نژاد افزود: احتساب آمار تردد و حوادثی که تانکرهای حامل مواد نفتی در طول ماه و سال در جاده‌های شهرستان بوجود می‌آورند رقم چشمگیر و قابل تاملی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر : ۲۸۰۳۷۱