خبرگزاری کار ایران

فرماندار زنجان

خدمات شهرستان زنجان توسعه یافته نیست

فرماندار زنجان با اشاره به اهمیت توسعه بخش خدمات در شهرستان زنجان برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، گفت: در شهرستان زنجان بخش خدمات توسعه یافته نیست و بخشی از این خدمات را نیز در زنجان نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مجید فرخی، امروز چهارشنبه (۶خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به محور‌ها و سیاست‌های اصلی ایجاد اشتغال، اظهار کرد: بررسی و حل مشکلات واحدهای تولیدی و توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده از برنامه‌ها و اقدامات برای توسعه پایدار اقتصادی و جهت دادن به سرمایه گذاری‌های جدید از برنامه‌های شهرستان است.

فرخی، با بیان اینکه ساماندهی بخش ساختمان موجب رونق اقتصادی خوب در سطح شهرستان می‌شود، افزود: از سال گذشته اقدامات خوبی آغاز شده تا روتق پایدار اقتصادی محقق شود چرا که معتقدیم باید زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه گذاران فراهم می‌شود که ۷۰۰ هکتار زمین در روستای درلیک برای تاسیس شهرک صنعتی تهیه و تامین شد.

فرماندار زنجان، در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی شهرک برق، الکترونیک و آی تی زنجان در روستای کهناب گفت: عملیات اجرایی آن در سال جاری افزایش می‌یابد.

فرخی عملیات اجرایی شهرک صنعتی در منطقه قره پشتلو در مساحت ۴۰ هکتار نیز در سال جاری آغاز می‌شود، افزود: ناحیه کارگاهی نیز در ۲. ۵ هکتار در محور اتوبوان زنجان – تهران کلنگ زنی می‌شود.

وی گفت: همه تلاش‌های شهرستان برای ایجاد رونق اقتصادی پایدار بر اساس برنامه‌های دولت است که امکان تحقق آن وجود دارد.

فرماندار زنجان با اشاره به ضرورت تحرک بخشی به بخش ساختمان گفت: در سال گذشته به عوارضی که در موضوع ساخت و ساز تاثیر منفی داشت، از سوی فرمانداری اعتراض شد که در برخی موارد به نفع فرمانداری رای صادر شد.

فرخی با بیان اینکه تعرفه خدمات و عوارض با اقدامات انجام شده از سوی فرمانداری کاهش یافته تا تمایل برای حضور سرمایه گذاران در‌ای بخش افزایش یابد.

وی افزایش ظرفیت‌های واحدهای تولیدی را از برنامه‌های شهرستان عنوان کرد و افزود: بسیاری از این واحد‌ها زیر ظرفیت کار می‌کنند که اگر در این زمینه اقدام شود موجب ایجاد فرصت‌های شغلی جدید می‌شود.

فرماندار زنجان توسعه بخش خدمات را از دیگر فعالیت‌های شهرستان برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید عنوان کرد و گفت: در شهرستان زنجان بخش خدمات توسعه یافته نیست و بخشی از این خدمات را در زنجان نداریم.

فرخی افزود: برنامه ریزی برای تامین منابع مالی پیش بینی شده در بودجه کشور از جمله پیش بینی ۳ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است که منتظر ارائه طرح در این زمینه هستیم.

وی از شناسایی و تکمیل واحدهای نیمه تمام شهرستان زنجان خبر داد و گفت: برخی از این واحد‌ها نیمه تمام هستند که باید برای بهره برداری آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیر نفتی از جمله تکمیل زنجیره توسعه صادرات غیر نفتی در استان با ارتقای گمرک زنجان به اداره کل فراهم شده است، افزود: در حوزه حمل و نقل بین المللی تلاش می‌شود از ظرفیت راه آهن به ویژه ترانزیک کالاهای صادراتی داشته باشیم.

فرخی در ادامه یاد آورشد: روان سازی و بهبود فضای کسب و کار و به دنبال این هستیم نقش استان در حوزه صادرات غیر نفتی افزایش یابد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص لغو عضویت یکی از اعضای شورای اسلامی بر اساس قانون وقتی پرونده یکی از اعضای شورا در حل اختلاف مطرح می‌شود، بر اساس قانون ۲۰ روز پس از ابلاغ رای هئیت اختلاف فرد می‌تواند اعتراض خود را ارائه کند که باید هئیت حل اختلاف مرکزی نظر دهد.

کد خبر : ۲۸۰۰۵۹