خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

شایعه تغییر استاندار عاری از واقعیت بوده است

استاندار فارس، با تاکید بر اینکه شایعه تغییر استاندار عاری از واقعیت بوده و به منظور متزلزل نشان دادن دولت صورت می‌گیرد، افزود: دولت و مدیران آن با اقتدار به کار خود ادامه می‌دهند و شایعات تاثیری در عزم آنها نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سید محمد احمدی، بعدازظهر امروز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران، تحول را موجب تکامل دانست و با بیان اینکه تا پای آبرو از مدیران استان حمایت خواهد کرد، تصریح کرد: مدیران سرمایه‌های کشور هستند اما باید چرخش نیرو‌ها وجود داشته باشد تا جوان تر‌ها بتوانند مسئولیت‌ها را به دست بگیرند.

احمدی، درباره دستاوردهای سفر هیئت دولت به استان فارس گفت: مزیت سفر ریاست جمهوری به فارس این است که اعتبارات طرح‌های مصوب به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص داده شد و همه طرح‌ها در طول سال‌های ۹۴ و ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در سفر هیأت دولت به استان فارس چهار هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش کارخانه‌ها تخصیص داده شده، افزود: ۱۶۰ میلیارد تومان وام کم بهره بلند مدت برای تقویت بخش گردشگری استان در سفر دولت مصوب شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه ورزش استان زمین خورده و باید شیوه مدیریت در این حوزه با جوانگرایی، تغییر کند، تصریح کرد: برای اعتلای ورزش فارس تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

فارس امن‌ترین نقطه کشور برای سرمایه گذاری

احمدی افزود: استان فارس در مدت دو ساله دولت تدبیر و امید، بیشترین جذب سرمایه بخش خصوصی را در سطح کشور داشته است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در جمع سرمایه گذاران فارس را امن‌ترین نقطه کشور اعلام کرد، افزود: فارس بیشترین جذب سرمایه گذاری خارجی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است چنانکه حضور ۷۰ سرمایه گذار خارجی در نشست سرمایه گذاران با رئیس جمهوری که در سطح کشور بی‌نظیر به شمار می‌رود نشان دهنده جایگاه والای فارس در زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی است.

۷۳ میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار بخش کشاورزی استان تخصیص یافته است

نماینده دولت تدبیر و امید در فارس با بیان اینکه دریاچه‌های استان فارس در اثر خشکسالی دچار آسیب‌های جدی شده‌اند، گفت: ۸۵ هزار حلقه چاه در استان وجود دارد که برداشت بی‌رویه از آنان، سفره‌های زیر زمینی را با مشکل مواجه کرده است و برای رفع این مشکل دو راه حل انتقال آب از خلیج فارس برای جنوب و شرق استان و همچنین انتقال نقطه به نقطه در مناطق مرکزی استان را در پیش گرفته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی به عنوان مزیت مهم استان به شدت مورد تهدید قرار گرفته است، بیان کرد: مهاجرت‌های گسترده که در اثر خشکسالی صورت گرفته است به دلیل کم توجهی به تنوع در شیوه معیشت در سال‌های گذشته است و برای رفع این معضل باید تغییر الگوی کشت و آبیاری در دستور کار قرار گیرد.

احمدی با اشاره به اینکه ۹۳ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی فارس هزینه شده است، گفت: ۷۳ میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار تخصیص یافته است.

زیبا‌ترین و بهترین ترمینال فرودگاهی کشور در فارس در حال ساخت است

وی با بیان اینکه در مسائل عمرانی طرح‌های مناسبی تدوین و تنظیم شده است، به تصویب ۴۰۰ میلیون دلار فاینانس مترو شیراز اشاره کرد و افزود: ۱۵۳ میلیارد تومان پروژه در جاهای مختلف استان وجود داشته اما بیشتر به دنبال طرح‌های محرک توسعه هستیم مانند آزاد راه شیراز به اصفهان که ۱۴۰ کیلومتر راه را کوتاه می‌کند و همچنین تکمیل سدهای استان که در دستور کار قرار گرفته است.

احمدی با اشاره به اینکه بنا بوده است روند کار‌ها عقلانی باشد، ادامه داد: ترمینال داخلی فرودگاه بین الملل شهید دستغیب با ۱۶ هزار متر مربع از محل درآمدهای استانی به عنوان زیبا‌ترین و بهترین ترمینال فرودگاهی کشور در حال ساخت است همچنین که ترمینال خارجی نیز در سه طبقه با ۲۱ هزار متر مربع مساحت و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار کلنگ آن به زمین خورده است.

راه آهن در آینده به لارستان خواهد رسید

احمدی با بیان اینکه اتان گیری از پالایشگاه پارسیان مهر، ساخت کارخانه بزرگ آلومینیوم و نیروگاه برق در لامرد، کلنگ زنی پالایشگاه‌های بزرگ توسط بخش خصوصی، صدور مجوز فولاد فسا و فازهای جدید مجتمع فولاد پاسارگاد و همچنین معادن بسیار بزرگی که در آستانه بهره برداری قرار دارد، ادامه داد: با بهره برداری از این طرح‌ها می‌توانیم جوانان تحصیل کرده را مشغول کار کنیم.

وی با بیان اینکه هفت پتروشیمی مصوب این استان تا پیش از دولت تدبیر و امید صرفاً تابلو داشته است، ادامه داد: اکثر این طرح‌ها هم اکنون اجرایی شده و با بهره برداری از آنان در ۴۰ ماه آینده، با فعال شدن صنایع پائین دستی اشتغال قابل توجهی را ایجاد خواهد کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه لارستان از شهرستان‌های بزرگ استان و مورد توجه دولت تدبیر و امید است گفت: فرودگاه بین المللی لارستان در حال گسترش است و راه آهن در آینده به این شهرستان خواهد رسید.

کد خبر : ۲۷۸۵۰۸