خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارشاد:

بیمه فعالان قرآنی از خردادماه دوباره برقرار می‌شود

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مسایلی که امروز مطرح شده است، موضوع قطع بیمه فعالان قرآنی است، هدف دولت و مسئولان از این اقدام شناسایی فعالان واقعی قرآنی است و از خردادماه سال جاری بیمه فعالان قرآنی مجدد برقرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در تالار انتظار شهر کرمانشاه اظهار داشت: دولت به دنبال این است که امور دینی و فعالیتهای قرآنی را به خود مردم واگذار نماید و تصدی گریش را در این حوزه کاهش دهد.

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی بیان داشت: اگر این مهم روی دهد دولت در این حوزه تنها نقش نظارتی، حامی و هدایت کننده را بر عهده خواهد داشت.

وی افزود: دولت یازدهم به موضوعات و مباحث دینی و قرآنی نگاه ویژه‌ای دارد تا جایی که بودجه فعالیتهای قرآنی امسال بسیار مناسب است و اگر این اعتبار به درستی هزینه شود شاهد تحول بسیار شگرفی در این حوزه خواهیم بود.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به اینکه نیازمند آموزش و تربیت مربیان قرآنی و نیز تولید نرم افزارهای آموزشی در بحث قرآنی و امور دینی هستیم، گفت: یکی از مسایلی که امروز مطرح شده است، موضوع قطع بیمه فعالان قرآنی است، هدف دولت و مسئولان از این اقدام شناسایی فعالان واقعی قرآنی است و از خردادماه سالجاری بیمه فعالان قرآنی مجدد برقرار می‌شود.

حشمتی تعداد بیمه شدگان در این حوزه را بیش از ۳ هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش ما این است که تعداد بیمه شدگان فعالان قرآنی را تا ۱۰ هزار نفر افزایش دهیم.

وی تاسیس صندوق حمایت از فعالان قرآنی را یکی دیگر از برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: ما تلاش داریم هم موسسات قرآنی را رتبه بندی کنیم و هم اینکه آنها را به سمت تخصصی شدن سوق دهیم.

کد خبر : ۲۷۸۴۹۹