خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی

بلایای طبیعی ۶۶۱ میلیارد ریال به خراسان شمالی خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: سیل، سرمازدگی و تگرگ ۶۶۱ میلیارد ریال در دو ماه نخست امسال به بخش‌های زیربنایی و کشاورزی این استان خسارت زد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی حسین عظیمی، افزود : بیشترین خسارت ناشی از بلایای طبیعی به ارزش ۲۲۹ میلیارد ریال مربوط به شهرستان شیروان است.

وی اضافه کرد: همچنین براثر این حوادث به شهرستان فازوج ۷۵ میلیارد ریال، راز و جرگلان پنج میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال، و بجنورد نیز ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خسارت وارد شده است.

وی میزان خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی به راه‌ها و تاسیسات زیربنایی در این شهرستان‌ها را افزون بر پنج میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل مدیریت استانداری خراسان شمالی از کشاورزان خواست به علت تغییر سیاست دولت برای کمک به خسارت دیدگان برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی باید مزارع خود را بیمه کنند.

به گفته وی براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت از پرداخت مستقیم غرامت به خسارت دیدگان منع شده و کمک‌های دولت به این حوزه از طریق بیمه محصولات کشاورزی انجام می‌شود.

استان خراسان شمالی در زمره ۱۰ استان اول کشور در حوادث و بلایای طبیعی است به طوری که در سال گذشته این حوادث حدود هفت هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف زیرساختی و کشاورزی خسارت زد که ۹۰ درصد از این خسارت‌ها به حوزه کشاورزی بود.

این استان افزون بر ۳۵۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

کد خبر : ۲۷۸۰۵۰