خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال خبر داد:

تسهیلات بانکی به طرح‌های گردشگری غرب گیلان اعطا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۷۶۰

فرماندار ماسال از حمایت سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در این شهرستان با اعطای تسهیلات کم بهره خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ماسال، محمود قاسم‌نژاد صبح امروز در نشست کارگروه گردشگری این شهرستان با اشاره به اهمیت و نقش صنعت گردشگری در  ارتقاء وضعیت معیشتی رفاهی و افزایش درآمد مردم شهرستان به ویژه قشر روستایی، اظهار داشت: باید از ظرفیت بالای شهرستان ماسال و جاذبه‌های فوق العاده گردشگری آن در جهت جذب گردشگر و توسعه گردشگری پایدار  به خوبی بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان نیازمند تقویت و ارتقاء است، افزود: با اجرای طرح خوشه‌های گردشگری با ارائه تسهیلات بدون بهره از سوی صندوق کارآفرینی امید از طرح‌های اشتغالزا در حوزه گردشگری شهرستان ماسال حمایت می‌شود.

فرماندار ماسال نقش ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  صنعت، معدن و تجارت را در توسعه صنعت گردشگری شهرستان بسیار حائز اهمیت دانست و خواستار فعال تر شدن این ادارات در حوزه گردشگری و صنایع دستی شد.

قاسم‌نژاد همچنین از اجرای طرح ساماندهی خانه مسافر در سطح ییلاقات این شهرستان خبرداد و  افزود: با اجرای این طرح ضمن تسهیل در اسکان مسافران و افزایش کیفیت خدمات رسانی به آنها ، امنیت مناطق ییلاقی ماسال ارتقاء می‌یابد.

رئیس کارگروه گردشگری ماسال مدیریت زباله در مسیرهای ییلاقی شهرستان را یکی دیگر از مزیت های این طرح عنوان کرد که  با همکاری ادارات ذیربط اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت بانک ها و نهادهای شهرستان از هنرمندان صنایع دستی خاطر نشان کرد: باید با ایجاد فضای مناسب جهت کسب و کارهای اقتصادی موجبات رفع معضل اشتغال از این طریق را فراهم کرد.

فرماندار ماسال با اشاره به قدمت هنر شالبافی در این شهرستان ابراز امیدواری کرد ضمن حمایت از این صنعت زمینه ای فراهم شود که این هنر به عنوان یکی از سنت‌های این شهرستان به خوبی شناسانده شود.

قاسم نژاد فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه را یکی دیگر از زمینه‌های  توسعه صنعت گردشگری دانست و بر معرفی سابقه، فرهنگ و آداب و رسوم قوم تالش به گردشگران تاکید کرد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز