خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از جلسه ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد استان زنجان؛

سوم خرداد نقطه عطف 8 سال دفاع مقدس بود // سوم خرداد امنیت ملی ایران را بیمه کرد

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۴۹۰

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان ، سوم خرداد را نقطه عطف 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این روز امنیت ملی ایران را بیمه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حمیدرضا شهبازی، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان، امروزدوشنبه (21 اردیبهشت) در جلسه ستاد بزرگداشت سوم خرداد ، با اشاره به اینکه سوم خرداد روز تبلور شهامت ایثارگران است، اظهارداشت: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس یک فریضه است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان یادآوری این ایام را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید برنامه ریزی برای گرامیداشت یاد و خاطره 152 شهید عملیات بیت المقدس در استان زنجان انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش این روزها در اقتدار ایران اسلامی خاطرنشان کرد: این حماسه موجب شده است تا دشمنان در تصمیم گیری های خود در این برهه زمانی از ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای یاد کنند.

شهبازی همچنین در پایان سخنان خود به پخش مارش نظامی راس ساعت 11 در دستگاه های اجرایی و مدارس تاکید کرد و گفت: می توان نرم افزارهایی از وصایای شهدا را برای آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با شهدای 8 سال دفاع مقدس با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توزیع کرد.

**سوم خرداد سال جاری مردم استان زنجان میزبان پنج شهید 8 سال دفاع مقدس هستند.

رضا حسینی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان درادامه  جلسه ستاد سوم

بزرگداشت حماسه سوم خرداد اظهارداشت: سوم خردادسال جاری  مردم استان زنجان میزبان پنج شهید 8 سال دفاع مقدس هستند که 2 شهید به صورت گمنام در شهرستان خرمدره و سه شهید نیز که در عملیات خیبر سال 62 به مقام رفیع شهادت نائل آمده بودند، تشیع می شوند.

حسینی، با اشاره به برگزاری مراسم شب وداع با شهدا راس ساعت 21 و 30 دقیقه در حسینیه اعظم زنجان افزود: مراسم تشیع شهدا نیز روز پنج شنبه با حضور مسئولان و مردم همیشه در صحنه زنجان راس ساعت 10 از مقابل مسجد جامع به سمت مزار شهدای پایین برگزار می شود.

این مقام مسئول در استان زنجان، با اشاره به برنامه های سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان به مناسبت سوم خرداد ، گفت: تقارن سوم خرداد با اعیاد شعبانیه موجب شده است تا سالروز گرامیداشت روز پاسدار و جانباز نیز با برنامه های آزادسازی خرمشهر همراه شود.

** 34 روز مقاومت مردم بدون سلاح و تجهیزات نشان دهنده علاقه مردم ایران به انقلاب اسلامی بود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در ادامه عملیات بیت المقدس را تشریح کرد وخاطر نشان شد: 34 روز مقاومت مردم بدون سلاح و تجهیزات نشان دهنده علاقه مردم ایران به انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه اروندرود یکی از طمع های رژیم بعثی عراق برای اشغال خرمشهر بود، ادامه داد: پس از عملیات فتح المبین دشمن به توان نظامی رزمندگان پی برد و زمانی که به نتیجه عملیت بیت المقدس و آزادسازی خاک خرمشهر آگاه شد، شروع به تخریب واحدهای مسکونی خرمشهر کرد.

حسینی در پایان سخنان خود خواستار انتقال ارزش های دفاع مقدس و دستاوردهای آن برای انقلاب اسلامی به نسل جوان شد و گفت: جوانان باید با فلسفه عملیات های جنگ تحمیلی ایران و عراق آشنا شوند.

سید سعید حسینی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز دیگر سخنران جلسه ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد بود که در این زمینهتاکید کرد: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی گزینه های مردمی تر، انقلابی تر و نمایان تر برای افتخار کردن در عرصه جهانی بسیار است.

**سوم خرداد فرصت مناسبی برای انتقال رشادت های رزمندان و شهدا به نسل جوان است.

حسینی ، با انتقاد عدم استفاده از این مناسبت های ملی و مذهبی یادآورشد: سوم خرداد به عنوان نقطه عطف 8 سال دفاع مقدس فرصت مناسبی برای انتقال رشادت های رزمندان و شهدا به نسل جوان است.

در ادامه این جلسه معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز به تولید و توزیع نرم افزاری از اطلاعات و زندگینامه 152 شهید عملیات بیت المقدس استان زنجان در سال گذشته اشاره کرد گفت: درسال جاری نیز در صورت نیاز این نرم افزارها در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

علی بیات با اشاره به برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در روز سوم خرداد، ادامه داد: مراسم سپاس و دیدار با خانواده های شهدا نیز با حضور مسئولان استانی برگزار می شود.

**در استان زنجان 48 حسینیه شهدا وجود دارد.

وی به برگزاری مراسم گرامیداشت سوم خرداد در حسینیه شهدا اشاره کرد و افزود: در استان زنجان 48 حسینیه شهدا وجود دارد که در طول سال برنامه های متعددی در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزار می کنند.

این مقام مسئول در استان به اجرای 27 عنوان برنامه به این مناسبت اشاره و تصریح کرد: دیدار و دلجویی از ایثارگران بستری در بیمارستان و برگزاری جلسات تبین جایگاه رزمندگان در عملیات بیت المقدس و برگزاری ویژه برنامه روز جانباز از دیگر برنامه های سوم خرداد است.

**عملیات بیت المقدس در سال 61 در پی مقاومت های رزمندگان به آزادسازی خرمشهر منجر شد.

علی مهدیخانی مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان هم در ادامه جلسه ستاد بزرگداشت سوم خرداد تاکید کرد: عملیات بیت المقدس در سال 61 در پی مقاومت های رزمندگان به آزادسازی خرمشهر منجر شد.

مهدیخانی ، با تشریح این عملیات آزادسازی خرمشهر، افزود: در این عملیات که 22 روز به طول انجامید، نزدیک به پنج هزار کیلومتر از خاک کشور از اشغال آزاد شد.

این مقام مسئول به اسارت 19 نفر از رژیم بعثی عراق و هلاکت 17 هزار نفر از نیروهای دشمن اشاره کرد و افزود: 5 هزار و 600 نفر از رزمندگان نیز در این عملیات به شهادت رسیدند.

**مراسم سوم خرداد به صورت پرشور و مردمی برگزار می شود .

مهدیخانی با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سنوات گذشته مراسم سوم خرداد به صورت پرشور و مردمی برگزار می شود، تقارن این روز را با اعیاد شعبانیه متذکر شد و اظهار کرد: روز پاسدار و جانباز در کنار روز سوم خرداد بر شکوه و عظمت این روز افزوده است.

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان تبیین نقش حماسی و وحدت مردم در پیروزی این عملیات و عملیات های 8 سال دفاع مقدس را از راهبردهای تعریف شده در برنامه های سوم خرداد عنوان کرد و گفت: بهره گیری از دستاوردهای سوم خرداد و ظرفیت های سازمان های مردم نهاد از تدابیر اجرایی ستاد بزرگداشت سوم خرداد در استان زنجان است.

وی همچنین به عنوان اولین روز از ایام اشاره کرد و گفت: روز پنج شنبه (31 اردیبهشت) به عنوان روز راست قامتان و فخرآفرینان نامگذاری شده است که در این روز مراسم غبارروبی مزار شهدا و تقدیر از خانواده های شهدا در دستور کار است.

مهدیخانی در ادامه با اشاره به اینکه اول خرداد به عنوان روز پاسداران، رزمندگان و حماسه آفرینان نامگذاری شده است و با روز پاسدار در تقارن می باشد، ادامه داد: در این روز حضور بسیجیان و پاسداران در نماز جمعه و تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان پاسدار در نماز جمعه را شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول به عنوان روز جانبازان، ایثارگران و عزت مداران اشاره کرد و افزود: در روز (2 خرداد) نیز که روز جانباز نامگذاری شده است، تقدیر از جانبازان در دستگاه های اجرایی استان اجرا می شود.

مهدیخانی به عنوان روز(3 خرداد) با نام شهادت، ایثار، مقاومت، ولایت مداری و حماسه سازان اشاره کرد و گفت: در این روز مارش پیروزی راس ساعت 11 همزمان با سراسر کشور در دستگاه ها اجرایی و مدارس به صدا در می آید.

وی به نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس استان همزمان با سوم خرداد اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم تقدیر از حماسه سازان و ایثارگران، حضور فرمانده های 8 سال دفاع مقدس در مدارس و صدا و سیما جهت سخنرانی، برگزاری جلسات بازگویی خاطرات و انتقال این حماسه سازی ها و فرهنگ ایثار و شهادت توسط رزمندگان از برنامه های این روز است.

روز (4 خرداد) به عنوان مقاومت، ایستادگی، پایداری و صلابت که به عنوان روز دزفول نامگذاری شده است.

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد: روز (4 خرداد) به عنوان مقاومت، ایستادگی، پایداری و صلابت که به عنوان روز دزفول نامگذاری شده است مراسم گرامیداشت شهدای بمباران استان زنجان را برگزار خواهیم کرد.

بهره برداری از یادمان شهدای گمنام شهرستان طارم، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در روز دوم خرداد، غبار روبی مزار شهدای گمنام و رژه موتورسواران از دیگر برنامه های این روز عنوان شد.

گزارش: زهرا ملابابائی

 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز