خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت:

بیش از ۳ میلیون نفر مشتری داریم

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۸۵۰

ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه سبب رونق فضای اقتصادی کشور و فضای کسب و کار می‌شود و این فرهنگ باید در جامعه گسترش یابد.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: سال گذشته برای رونق فضای اقتصادی کشور و فضای کسب و کار نزدیک به ۵۰۰ هزار وام قرض‌الحسنه با مبلغ متوسط ۹۰ میلیارد ریال توسط این بانک‌ها در کشور پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمدحسین حسین‌زاده، ظهر امروزدر نشست خبری همایش بانکداری اسلامی که با هدف احیای فرهنگ ارزشمند قرض‌الحسنه در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه بانک‌ قرض‌الحسنه رسالت در راستای ترویج سنت قرض‌الحسنه در راستای رفع نیازهای ضروری هم وطنان و کارآفرینی شکل گرفته است، اظهار داشت: سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ هزار وام قرض‌الحسنه با مبلغ متوسط ۹۰ میلیون ریال ، بدون سود و با کارمزد ۲ درصد توسط این بانک‌ها در کشور پرداخت شده است .

وی افزود: قرض‌الحسنه سنتی دیرین است که ریشه در دین مبین اسلام دارد که با پیشرفت و توسعه بانکداری الکترونیک و با استفاده از ابزار نوین این سنت نیز از شکل پیشین خود خارج شده و در بانکداری اسلامی تحول صورت گرفته است.

حسین زاده اضافه کرد: تا دهه گذشته در قالب‌های مختلف صندوق‌ها و مؤسسات مختلف قرض‌الحسنه در کشور شکل گرفتند و به ارائه خدمات به مردم پرداختند که مانند هر فعالیت اجتماعی دیگر آسیب‌ها و نقاط قوت بسیاری دارد و نیاز به تحلیل و بررسی دارد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت اظهار داشت: قرض‌الحسنه نه‌تنها فعالیتی اقتصادی است بلکه فعالیتی اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی است که در عصر حاضر با استفاده از ابزار بانکی و زیرساخت‌های قانونی، انفورماتیک و فناوری اطلاعات خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه ترکیب بانک و قرض‌الحسنه اقدام بسیار خوبی است که در کشور ما صورت گرفته است افزود: در بانک‌های قرض‌الحسنه معاملات و خدمات بانکی و عقود اسلامی ارتباط مستقیم با اعتقاد مردم دارند و باید احکام شرع مقدس رعایت شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با اشاره به اینکه هدف قرض‌الحسنه نیازهای ضروری مردم است خاطرنشان کرد: سهامداران بانک‌های قرض‌الحسنه مانند سهامداران مؤسسات قرض‌الحسنه عمل می‌کنند و در قبال سپرده‌ای که در بانک دارند سودی تقاضا نمی‌کنند.

محمدحسین حسین‌زاده گفت : ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه سبب رونق فضای اقتصادی کشور و فضای کسب و کار می‌شود و این فرهنگ باید در جامعه گسترش یابد.

وی در ادمه به تحریم بانک قرض الحسنه رسالت در ابتدای فعالیت از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: این اقدام غربی ها نشان دهنده تاثیرات بزرگ قرض الحسنه بر اقتصاد است و آنها نمی خواهند که اقتصاد ما رشد کند.

حسین‌زاده با بیان اینکه بانک‌ قرض‌الحسنه رسالت در راستای ترویج سنت قرض‌الحسنه در راستای رفع نیازهای ضروری هم وطنان و کارآفرینی شکل گرفته است ، اظهار داشت: سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ هزار وام قرض‌الحسنه با مبلغ متوسط ۹۰ میلیارد ریال توسط این بانک‌ها در کشور پرداخت شده است که محوریت وام‌گیرندگان با افراد کارآفرین بود.

وی در ادامه با بیان اینکه اولین تراکنش مالی در این بانک در ابتدای سال ۹۲ انجام شده است گفت: خوشبختانه در این مدت کوتاه تعداد مشتریان این بانک از مرز ۳ میلیون نفر عبور کرده است.

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه رسالت در استان فارس نیز با اشاره به اینکه ۱۲ شعبه از این بانک در استان فارس فعال است گفت: بیش از ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان استان فارس در بانک قرض الحسنه رسالت دارای حساب بانکی هستند .

عرب شاهی اضافه کرد: در دوسال گذشته حدود ۱۹ هزار پرونده تقاضای وام در استان فارس تشکیل شده است که از این تعداد تا کنون به بیش از ۱۵ هزار نتقاضی وام قرض الحسنه بدون سود و با کارمزد ۲ درصد پرداخت شده است و بسیاری از مشکلات کارآفرینان کشور تاکنون با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه برطرف شده است.

روح‌الله حمیدی‌مطلق، دکترای پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف، نیز در این همایش اظهار داشت: در کشور ما در زمینه ارائه قرض‌الحسنه خدمات مناسبی ارائه می‌شود و بسیاری از مشکلات کارآفرینان کشور تاکنون با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه برطرف شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید در زمینه قرض‌الحسنه و بانکداری اسلامی کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام شود و از ابزار نوین و پولی در راستای ترویج سنت قرض‌الحسنه استفاده شود گفت: با استفاده از قرض‌الحسنه و شیوه‌های نوین آن نه‌تنها فضای اقتصادی و اشتغال کشور رونق‌ می‌یابد بلکه بخش گردشگری کشور نیز رونق یافته و سبب ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از افراد جویای کار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز