خبرگزاری کار ایران

بابت صدور نفت؛

وزیر اقتصاد: هفت میلیارد دلار از هندوستان طلب داریم

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۴۲۵

وزیر اقتصاد و اموردارایی، از ایجاد سامانه‌ای در دولت برای شناسایی افراد پردرآمدی که مالیات نمی‌پردازند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی طیب نیا، روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، افزود: قرار است سامانه‌ای در دولت راه اندازی شود تا اطلاعات مودیان مالیاتی و فعالان عرصه صادرات و واردات را ثبت کند و به این ترتیب راه برای هرگونه فرار مالیاتی بسته شود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی در این دیدار با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی نرخ تورم، خاطر نشان کرد: گرچه کاهش نرخ تورم به معنای کاهش قیمت‌ها نیست ولی شیب گران شدن اقلام نسبت به گذشته بسیارکم شده است.

طیب نیا درباره برنامه‌های دولت برای کاهش وابستگی به درآمد نفتی گفت: دولت برای کاهش وابستگی به درآمد نفت در حوزه‌های دیگری برنامه ریزی کرده که افزایش ۶۵ درصدی درآمد گمرکی، رشد ۹۵ درصدی سود سهام دولت و رشد ۴۲ درصدی درآمدهای مالیاتی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

طیب نیا، افزود: همه درآمد ناشی از فروش نفت در دسترس دولت نیست و اکنون هفت میلیارد دلار بابت صدور نفت به هندوستان از این کشور طلب داریم.

وی، همچنین هم ترازی نرخ صادرات و واردات کشور را در سال گذشته از اتفاقات خود در دولت تدبیر و امید یاد کرد و ادامه داد: کل واردات کشور در سال گذشته ۵۲ میلیارد و۴۰۰ میلیون دلار بوده در حالی که صادرات ۵۰ میلیارد دلار بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز