خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش قائم شهر:

کتابخانه‌ها، می‌توانند مراکز نشر فرهنگ و پژوهش باشند

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۱۸۵

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر گفت: کتابخانه‌ها می‌توانند مراکز مناسبی برای نشر فرهنگ و پژوهش میان دانش آموزان باشند.

به گزارش ایلنا، سید محمد رسولی، ظهر امروز، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر ارطه که برای اولین بار در شهرداری این شهر برگزار شد، با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است، اظهار داشت: باید با احداث و تجهیز کتابخانه‌ها بتوانیم شهروندان، بویژه کودکان و دانش آموزان را به سمت استفاده از کتاب سوق دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نگاه آموزش و پرورش نگاه پژوهشی است کتابخانه‌ها می‌توانند مراکز مناسبی برای نشر فرهنگ و پژوهش میان دانش آموزان باشند.

رسولی با اشاره به اینکه سبک و سیاق کتابخانه‌ها به سمت پژوهش محوری است تصریح کرد: باید به احداث کتابخانه در شهر ارطه بعنوان مجموعه فرهنگی و آموزشی نگاه کرد و صرفا فقط جایگاهی برای کتاب نباشد.

مدیر آموزش و پرورش قائم شهر ادامه داد: اگر این مرکز در شهر ارطه با نگاه و رویکرد جدید ایجاد شود می‌تواند در آینده‌ای نزدیک جوابگوی همه نیازهای فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و کارگاهی دانش آموزان شهر را مرتفع سازد.

وی به سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: در این سند ۱۳۱ فعالیت و ۹۰ راه کار پیش بینی شده است که توسعه و تجهیز کتابخانه‌های مدارس نیز در آن پیش بینی و تاکید شده است.

رسولی با بیان اینکه آموزش و پرورش در قائم شهر نگاه ویژه‌ای به روستا‌ها و مدارس حاشیه شهر دارد اظهار داشت: باید با تجهیز و نوسازی کتابخانه‌های موجود در مدارس دانش آموزان را برای مطالعه و پژوهش ترغیب نمود.

مدیر آموزش و پرورش قائم شهر اجرای برنامه استقبال از معلمان در روز دوازده اردیبهشت خبر داد و گفت: برنامه‌های این هفته بزودی اعلام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز