خبرگزاری کار ایران

توسط مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام صورت گرفت؛

نجات دو شناور سنتی حامل احشام از خطر آب گرفتگی

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۲۶۸

مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر امام خمینی (ره) در جریان رصد و پایش آب‌های حوزه استحفاظی استان خوزستان، موفق به نجات دو فروندشناورسنتی باری (موتور لنج) حامل احشام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر امام خمینی (ره) پس از دریافت پیام‌های اضطراری طی دو نوبت جداگانه از دو فروند شناور سنتی (موتور لنج) حامل احشام که به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال حرکت بودند، نسبت به گسیل شناور امداد و نجات و شناورهای پشتیبان خود اقدام کرده و طی عملیات شجاعانه، اقدامات لازم را جهت نجات شناور و سرنشینان آن از خطر غرق شدگی و آب گرفتگی به عمل آورد.

گرایلو با اشاره به وظایف این مرکز پیشرفته جستجو و نجات دریایی و رسالت آن برای نجات جان افراد گرفتار در دریا تصریح کرد: این مرکز آخرین وضعیت جوی حاکم بر آب‌های استحفاظی را به شناور‌ها اطلاع داده و هشدارهای لازم را در این خصوص متذکر می‌گردد، ولی با این وجود برخی از شناور‌ها علیرغم توصیه‌های ذکر شده، به دریانوردی پرداخته و بعضا دچار وضعیت اضطراری می‌شوند.

یادآور می‌شود مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر امام خمینی (ره) در سال گذشته طی عملیات‌های مختلف، موفق به نجات جان ۶۹ نفر از دریانوردان و ۱۴ شناور سرگردان، از خطر غرق شدگی شده است.

ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز