خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد:

رشد 40 درصدی درآمد سازمان منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد 40 درصدی درآمد این سازمان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از انزلی، رضا مسرور عصر امروز در دیدار با مدیران مسئول روزنامه های گیلان با اشاره به برنامه های انجام گرفته سازمان منطقه آزاد این شهر اظهار کرد: نخستین چالش و مشکل پیشروی منطقه آزاد انزلی در گذشته عدم وجود زیرساخت های ضروری و تعطیلی آنها به دلیل کمبودهای مالی بود.

وی، احداث مجتمع بندری کاسپین را بزرگترین پروژه منطقه آزاد انزلی برشمرد و افزود: احداث و احیای مجدد این مجتمع اثرات مثبت منطقه آزاد انزلی را در سطح استان و کشور نمایان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به وجود محدودیت های متعدد برای ایجاد درآمد در این منطقه اظهار کرد: اصلی ترین محل تأمین درآمدهای مناطق آزاد از 15 درصد سیف کالا تأمین می‌شد در حالی که عمده کالای های وارده به بندر انزلی چوب و آهن آلات است.

وی ادامه داد: منابع مالی این سازمان از این مسیر نسبت به سایر مناطق آزاد کشور، بسیار کمتر بوده است.

مسرور فروش زمین های زیر مالکیت سازمان منطقه آزاد را ازدیگر منبع مهم درآمدی مناطق آزاد خواند و گفت: این سازمان بربیش از 90 درصد اراضی خود مالکیت ندارد.

وی با بیان اینکه در مدت یک سال گذشته منابع درآمدی سازمان منطقه آزاد افزایش یافته است، یادآور شد: با رونق در فضای کسب و کار، درآمدهای این سازمان نسبت به سال گذشته در حدود 40 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، فعال شدن روند تکمیل پروژه‌های مجتمع بندری کاسپین، ساختمان اداری منطقه آزاد و تقاطع غیر همسطح را از جمله دلایل این رونق برشمرد.

وی، انبار داری، صدور پروانه های ساخت و ساز و فعالیتهای اقتصادی را از منابع درآمدی مغفول مانده این منطقه دانست که در سال گذشته تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

مسرور، درآمدهای ناشی از صدور پروانه‌های ساختمانی درمدت مذکور را در حدود200 درصد رشد اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز