خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشان در دیدار مدیرکل بنیاد مسکن:

تامین خانه محرومان رسالت اصلی بنیاد مسکن است

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۳۳۳

یکی از فلسفه‌های وجودی بنیاد مسکن و خیرین مسکن‌ساز، احداث مسکن برای افراد کم‌ در آمد و محروم در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، فرماندار کاشان در دیدار مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این مطلب گفت: ساخت مسکن برای قشر ضعیف جامعه با توجه به حساب صد که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملیاتی شده است تحقق مشارکت های مردمی در رفع نیازهای جامعه می باشد.

ابوالفضل صدرائیه تصریح کرد: روح حاکم و فلسفه وجودی بنیاد مسکن استفاده از مشارکت های مردمی برای ساخت مسکن اقشار کم درآمد جامعه است که الحمدالله مردم کاشان همواره پرچمدار و پیشرو در زمینه کمک گرفتن از خیرین برای رفع مشکلات مردم و جامعه بوده است.

فرماندار کاشان با بیان این که بوروکراسی اداری آفت مشارکت های مردمی است، تأکید کرد: همه دستگاههای مربوط باید خود را موظف بدانند تا در رفع موانع پیش روی مشارکت های مردمی و خیرین همه تلاش خود را به کار گیرند.

وی توجه به نقاط روستایی را توسط بنیاد مسکن حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: توسعه جوامع روستایی و بهبود شرائط زندگی روستائیان یکی از مهمترین اهداف این نهاد است.

صدرائیه با بیان این که باید سیاستگذاری ها به گونه ای باشد که بتوانیم مهاجرت روستائیان به شهرها را کاهش داده یا معکوس نماییم یادآور شد:  پیشرفت مناطق دورافتاده و محروم روستایی باعث تغییر چهره روستاها و در نتیجه تغییر و بهبود زندگی و افزایش رضایت‌ مندی آنان خواهد شد.

فرماندار کاشان با اشاره به تبعیض های موجود بین جوامع شهری و روستایی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: تفاوت ها و فاصله های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، خدمات‌ دهی، میزان استفاده از امکانات رفاهی و برنامه‌ های توسعه‌ ای در آن زمان موجب مهاجرت بسیاری از روستائیان به شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه و ایجاد مشکلات عدیده‌ در شهرها به واسطه ایجاد مشاغل‌ کاذب شده بود .

صدرائیه افزود: خدمات زیرساختی شهرهای کوچک و روستاها به برکت انقلاب اسلامی از سطح نسبتاً مطلوبی برخوردار است و می بایست دستگاههای متولی به موازات ارتقاء زیرساخت ها مشکلات دیگر حوزه ها روستایی را مرتفع نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز