هدایت تحصیلی بیش از ۴۱ هزار دانشآموز پایه نهم در استان البرز آغاز شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز از اجرای فرآیند هدایت تحصیلی برای ۴۱ هزار و ۳۷۵ دانشآموز پایه نهم در این استان خبر داد و این فرآیند را انتخابی راهبردی در مسیر آینده تحصیلی و شغلی دانشآموزان توصیف کرد.
به گزارش ایلنا از البرز، فرهاد منظوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، با اشاره به آغاز فرآیند هدایت تحصیلی پایه نهم در استان گفت: در سال جاری، هدایت تحصیلی ۴۱ هزار و ۳۷۵ دانشآموز در حال اجراست و این فرآیند نه تنها انتخاب رشته تحصیلی، بلکه مسیری راهبردی برای آینده دانشآموزان محسوب میشود.
وی افزود: فرآیند هدایت تحصیلی بر مبنای یک مدل علمی و دادهمحور انجام میشود که ترکیبی از عملکرد تحصیلی، آزمونهای مشاورهای و ارزیابیهای روانشناختی است. در این مدل، عملکرد تحصیلی سهساله دانشآموزان ۶۵ درصد و سهم آزمونهای رغبتسنجی، توانایی، نظرات مشاوران، معلمان و خانوادهها مجموعاً ۳۵ درصد در نظر گرفته شده است.
منظوری با تأکید بر اهمیت در نظر گرفتن سه مؤلفهی اصلی شامل «خواست دانشآموز، توانایی واقعی او و نیازهای جامعه» در فرآیند هدایت تحصیلی، اظهار کرد: برگهای هدایت تحصیلی گروههای الف و ب برای دانشآموزان صادر شده تا در رشتههایی که شرایط ورود به آنها را دارند، ثبتنام کنند.
وی در ادامه گفت: برای دانشآموزانی که در امتحانات خردادماه موفق به قبولی نشدهاند، فرآیند هدایت تحصیلی پس از آزمون شهریور انجام خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز همچنین از اجرای اقداماتی نظیر برگزاری وبینارهای آموزشی، پایش و رصد آزمونها و برگزاری جلسات مشاوره حضوری و غیرحضوری برای اجرای دقیق و هدفمند این طرح خبر داد.