در کارگاه خبرنگاری بحران تاکید شد؛
رسانه میتواند خسارتهای بحران را به حداقل کاهش دهند

در کارگاه آموزشی خبرنگاری بحران، نقش و جایگاه رسانهها در مرحلههای مختلف بحران تشریح و تاکید شد که رسانه میتواند، خسارتهای بحران را کاهش داده و آن را به فرصت تبدیل کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، کارگاه آموزشی خبرنگاری بحران پیش از ظهر امروز/پنجشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۴/ با حضور اصحاب رسانه، فعالین فضای مجازی و تعدادی از مدیران روابط عمومی دستگاههای مختلف در سالن جلسات وکیلالتجار اتاق بازرگانی برگزار شد.
خانۀ مطبوعات استان قزوین، این کارگاه را با هدف آمادگی اصحاب رسانه برای زمان بحران و آگاهی نسبت به ساختار و چگونگی تولید و انتشار خبر در زمان بحران، برگزار کرد.
در این کارگاه، فریدون وردی نژاد، استاد رشتۀ مدیریت رسانه در دانشگاه تهران مباحثی را در حوزۀ خبرنگاری در زمان بحران تدریس کرد.
تعریف بحران، انواع رویکردها و استراتژیهای موجود، جایگاه و نقش رسانهها پیش، هنگام و پس از بحران، علتهای ایجاد شایعه و پذیرش آن، از مواردی بود که تدریس شد.
در این کارگاه به این موضوع تاکید شد که رسانهها نقش تعیین کننده دارند و میتوانند محاسبات را تغییر دهند، همچنین بیان شد که رسانهها در دورۀ پس از بحران در مقابل مسایل ملی و پاسخ به نیازهای جامعه مسئولیت دارند و نباید همه چیز را فراموش کنند.
رسانهها در دورۀ پس از بحران، باید در عین اشاره به نقاط قوت در هنگام بحران، نقاط ضعف را هم احصاء کرده و رفع آنها و همچنین محقق ضدن وعدههای هنگام بحران را مطالبه کنند.
رسانه میتواند خسارتهای ناشی از بحران را به کمترین میزان کاهش داده و حتی بحران را به فرصت تبدیل کند.
مدیرعامل اسبق خبرگزاری ایرنا، بنیانگذار دانشکدۀ خبر و مجموعه نشریات ایران، سفیر اسبق ایران در چین و استاد رشتۀ مدیریت رسانه در دانشگاه تهران از جمله پیشینۀ کاری وردینژاد است. او هماکنون دبیرکل اتاق بازرگانی تهران است.
در پایان، مهدی عبدیان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین از حضور و تلاش رسانهها در طول سال برای انعکاس خبرها و دغدغههای بخش خصوصی تقدیر کرد.