خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیا مطرح کرد؛

اجرای بیش از ۴۸۰۰ کیلومتر پروژه در حوزه حمل‌ونقل ریلی با مشارکت قرارگاه خاتم در کشور

اجرای بیش از ۴۸۰۰ کیلومتر پروژه در حوزه حمل‌ونقل ریلی با مشارکت قرارگاه خاتم در کشور

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیا با اشاره به فعالیت‌های این قرارگاه گفت: در حوزه حمل‌ونقل ریلی، بیش از ۴۸۰۰ کیلومتر پروژه با مشارکت قرارگاه خاتم اجرا شده‌است.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا رحمانی، ظهر امروز، در آغاز عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه اراک – خرم‌آباد با بیان اینکه پس از پایان جنگ تحمیلی، مجموعه‌ای به‌نام قرارگاه خاتم‌الانبیا با هدف کمک به دولت در توسعه زیرساخت‌های کشور تشکیل شد، اظهار کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) باتکیه‌بر نیروهای انقلابی، جهادی و بسیجی، امروز به یکی از بازوهای قدرتمند دولت در اجرای پروژه‌های کلان زیرساختی تبدیل شده است. 

وی با اشاره به استمرار فعالیت‌های قرارگاه در ایام جنگ ۱۲روزه اخیر بیان کرد: در این دوره، تمام کارگاه‌های قرارگاه با ظرفیت صددرصدی فعال بودند. 

مدیرعامل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: در حوزه حمل‌ونقل ریلی، بیش از ۴۸۰۰ کیلومتر پروژه با مشارکت قرارگاه خاتم اجرا شده‌است. 

سردار رحمانی اظهار کرد: در بخش احداث بزرگراه‌ها نیز بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر و در حوزه آزادراهی از ۳۰۰۰ کیلومتر پروژه در کشور بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر آن توسط قرارگاه خاتم انجام شده‌است. 

وی ادامه داد: پروژه آزادراه اراک، خرم‌آباد یکی از پروژه‌های کلیدی کشور است که فازهای ۲.۳ و ۴ آن در گذشته به بهره‌برداری رسیده‌اند و اکنون با آغاز عملیات اجرایی قطعه جدید، امیدواریم این مسیر راهبردی به زودی آماده بهره‌برداری شود. 

مدیرعامل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با اشاره به برخی موانع پیش روی توسعه آزادراه‌ها تأکید کرد: در حوزه آزادراهی، به‌رغم نیاز مبرم کشور به توسعه این شبکه حیاتی، میزان پیشرفت ما در قیاس با بخش ریلی بسیار پایین‌تر است. 

وی یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد از برنامه‌های توسعه ریلی کشور را محقق کرده‌ایم و در حوزه آزادراهی نیز به ۳۵ درصد رسیده‌ایم، درحالی‌که بیشترین بار ترانزیت کشور بر دوش آزادراه‌هاست. 

مدیرعامل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا متذّکر شد: نبود حمایت کافی، هزینه‌های بالای اجرایی، خلأهای جدی در قوانین مشارکتی وعدم جذابیت سرمایه‌گذاری در این بخش، موجب طولانی‌شدن زمان اجرای پروژه‌های آزادراهی شده‌است. 

رحمانی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت جذاب‌کردن حوزه سرمایه‌گذاری تأکید داشته‌اند و اگر قرار است در برنامه هفتم توسعه به اهداف مدنظر برسیم، باید حمایت از پروژه‌های آزادراهی و مشارکت بخش خصوصی جدی‌تر گرفته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز