خبرگزاری کار ایران

به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت‌ماه؛

نقش کلیدی روابط عمومی‌ها در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی

نقش کلیدی روابط عمومی‌ها در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت‌ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی، پیامی صادر کرد و بر نقش محوری روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرسول تحفه در این پیام گفت: روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام روز ارتباطات و روابط عمومی نام‌گذاری شده است. دنیای امروز، دنیای ارتباطات است و ما در عصری زندگی می‌کنیم که به دوره انفجار اطلاعات، گسترش فناوری‌های نوین ارتباطی، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و فضای مجازی شهرت یافته و دسترسی به اطلاعات به یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه و پیشرفت در جوامع تبدیل شده است.

تحفه افزود: انسان امروزی برای ادامه زندگی و کسب موفقیت، نیازمند ارتباط و کسب اطلاعات از جهان پیرامون خود است و در این میان، فعالان عرصه روابط عمومی نقش انکارناپذیری در انتقال صحیح، دقیق و صادقانه اندیشه‌ها، رویکردها و تحولات سازمان مطبوع خود به افکار عمومی دارند و از سوی دیگر، مدیریت ارتباطات اجتماعی و ارتباطات انسانی را نیز بر عهده دارند. اهمیت جایگاه روابط عمومی در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده؛ به‌گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌ها وابسته شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق فارس با اشاره به جایگاه ویژه صنعت برق در رشد و پیشرفت جامعه، خاطرنشان کرد: صنعت برق از جمله صنایعی است که در توسعه جامعه از جایگاه خاصی برخوردار است و از این رو، روابط عمومی‌های این صنعت مهم و حیاتی در تمامی فرآیندهای درون و برون‌سازمانی، در زمینه آگاهی‌بخشی، فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف، نقش و سهم بسیار مهم و برجسته‌ای ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌های صنعت برق در راستای ایجاد اعتماد بین بدنه اجرایی و مردم و همچنین جلب مشارکت مردمی و افزایش سرمایه اجتماعی، پیوسته در حال تلاش و کوشش هستند و سعی دارند با برقراری تعامل مناسب با بخش‌های مختلف جامعه و بهره‌مندی از زبانی تأثیرگذار و قابل‌فهم برای عموم، فعالیت‌های شبانه‌روزی کارکنان صنعت برق در جهت تأمین برق مطمئن و پایدار و جلب رضایت‌مندی و آسایش مردم را به تصویر درآورند.

تحفه با اشاره به چالش ناترازی مصرف انرژی در کشور، تأکید کرد: در فضای کنونی که ناترازی مصرف انرژی به مسأله‌ای جدی تبدیل شده است، روابط عمومی‌های صنعت برق پیوسته در تلاشند تا به‌عنوان یکی از ارکان اصلی ارتباط میان سازمان‌ها و جامعه، نقشی محوری در اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و جلب اعتماد عمومی ایفا کنند و با ایجاد و حفظ ارتباطات دوسویه بین سازمان و مخاطبان و از سوی دیگر انعکاس درست، دقیق و به‌موقع فعالیت‌های صورت‌گرفته در مسیر خدمت به مردم، نقش سازنده و مثبتی در پویایی و رشد سازمان و همچنین جلب مشارکت مشترکین و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق داشته باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که روابط عمومی‌ها در این مسیر از حمایت و پشتیبانی سایر ارکان سازمان و ذی‌نفعان برخوردار شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز