خبرگزاری کار ایران

به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت‌ماه؛

نقش کلیدی روابط عمومی‌ها در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی

نقش کلیدی روابط عمومی‌ها در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی
کد خبر : ۱۶۳۹۲۴۸

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت‌ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی، پیامی صادر کرد و بر نقش محوری روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرسول تحفه در این پیام گفت: روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام روز ارتباطات و روابط عمومی نام‌گذاری شده است. دنیای امروز، دنیای ارتباطات است و ما در عصری زندگی می‌کنیم که به دوره انفجار اطلاعات، گسترش فناوری‌های نوین ارتباطی، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و فضای مجازی شهرت یافته و دسترسی به اطلاعات به یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه و پیشرفت در جوامع تبدیل شده است.

تحفه افزود: انسان امروزی برای ادامه زندگی و کسب موفقیت، نیازمند ارتباط و کسب اطلاعات از جهان پیرامون خود است و در این میان، فعالان عرصه روابط عمومی نقش انکارناپذیری در انتقال صحیح، دقیق و صادقانه اندیشه‌ها، رویکردها و تحولات سازمان مطبوع خود به افکار عمومی دارند و از سوی دیگر، مدیریت ارتباطات اجتماعی و ارتباطات انسانی را نیز بر عهده دارند. اهمیت جایگاه روابط عمومی در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده؛ به‌گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌ها وابسته شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق فارس با اشاره به جایگاه ویژه صنعت برق در رشد و پیشرفت جامعه، خاطرنشان کرد: صنعت برق از جمله صنایعی است که در توسعه جامعه از جایگاه خاصی برخوردار است و از این رو، روابط عمومی‌های این صنعت مهم و حیاتی در تمامی فرآیندهای درون و برون‌سازمانی، در زمینه آگاهی‌بخشی، فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف، نقش و سهم بسیار مهم و برجسته‌ای ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌های صنعت برق در راستای ایجاد اعتماد بین بدنه اجرایی و مردم و همچنین جلب مشارکت مردمی و افزایش سرمایه اجتماعی، پیوسته در حال تلاش و کوشش هستند و سعی دارند با برقراری تعامل مناسب با بخش‌های مختلف جامعه و بهره‌مندی از زبانی تأثیرگذار و قابل‌فهم برای عموم، فعالیت‌های شبانه‌روزی کارکنان صنعت برق در جهت تأمین برق مطمئن و پایدار و جلب رضایت‌مندی و آسایش مردم را به تصویر درآورند.

تحفه با اشاره به چالش ناترازی مصرف انرژی در کشور، تأکید کرد: در فضای کنونی که ناترازی مصرف انرژی به مسأله‌ای جدی تبدیل شده است، روابط عمومی‌های صنعت برق پیوسته در تلاشند تا به‌عنوان یکی از ارکان اصلی ارتباط میان سازمان‌ها و جامعه، نقشی محوری در اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و جلب اعتماد عمومی ایفا کنند و با ایجاد و حفظ ارتباطات دوسویه بین سازمان و مخاطبان و از سوی دیگر انعکاس درست، دقیق و به‌موقع فعالیت‌های صورت‌گرفته در مسیر خدمت به مردم، نقش سازنده و مثبتی در پویایی و رشد سازمان و همچنین جلب مشارکت مشترکین و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق داشته باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که روابط عمومی‌ها در این مسیر از حمایت و پشتیبانی سایر ارکان سازمان و ذی‌نفعان برخوردار شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز