خبرگزاری کار ایران

حجم پشت سد های آذربایجان غربی ۹ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۵۶۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از افزایش ۹ درصدی حجم آب سدهای آذربایجان‌غربی خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجید رستگاری با اشاره به بارش‌های اخیر در آذربایجان غربی و افزایش حجم مخازن آب سدهای استان اظهارکرد: باتوجه‌به بارش‌های اخیر در استان شاهد افزایش مخازن آب سدهای استان بوده و در حال حاضر حجم مخازن سدهای استان به یک هزار و ۳۸۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به حجم آب پرآب‌ترین سد استان عنوان کرد: در حال حاضر سد بوکان با ۶۴۳ میلیون مترمکعب پرآب‌ترین سد استان است که حجم نظیر آن در سال گذشته ۶۵۶ میلیون مترمکعب بود.

رستگاری اضافه کرد: سد مهاباد با ۱۶۰ میلیون مترمکعب و سد آغ‌چای با ۱۲۸ میلیون مترمکعب را در ردیف دوم و سومین سد پر آب استان قرار داشته در حال حاضر سد شهرچای ارومیه، ۱۲۳ میلیون مترمکعب آب دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۴ سد وجود دارد گفت: مجموع حجم مخازن آن‌ها به حدود ۱۳۸۶ میلیارد مترمکعب می‌رسد و این سدها نقش مهمی در تأمین آب شرب، کشاورزی، و سایر مصارف دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۹ درصدی حجم ذخایر آبی در مخازن سدهای آذربایجان غربی تصریح کرد: این سدها نه‌تنها در تأمین آب، بلکه در مدیریت منابع آبی و کنترل کم‌آبی نیز نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز