خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

غرس۲ هزار اصله نهال در بروجرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۵۴۷

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد از غرس ۲ هزار اصله درخت بلوط، بنه، انار وحشی و سایر گونه ها در تپه شهدا(چغا) این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، یحیی کریمی روز دوشنبه هفتم خرداد ماه در پویش مردمی کاشت درخت بلوط که در محل تپه چغای بروجرد برگزار شد، ابا اشاره به اینکه در فاز اول کاشت درختان بومی جنگلی شهرستان در تپه شهدا به مساحت چهار هکتار کشت شد ، اظهار داشت :در گام‌های بعدی غیر از درختان سوزنی برگ شاهد کاشت درختان بومی و جنگلی که سازگاری با آب و هوایی بروجرد دارند در این شهرستان گسترش داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای پوشش جنگلی پایینی است، اضافه کرد: برای جبران این کمبود اقداماتی انجام شده از جمله اینکه چند ماه قبل پنج اصله نهال جنگلی در پادگان ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه غرس و امروز نیز در دامنه تپه شهدا نهال بلوط غرس شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با تاکید بر رعایت نکات موثر در نگهداری و کاشت این نهال‌ها ادامه داد: اصلی‌ترین نکته در مورد این نهال‌ها نگهداری از آنها است که باید به آبیاری آنها به خصوص در فصل گرما توجه شود.

کریمی یادآور شد: تقویت پوشش گیاهی یکی از اقدامات منابع طبیعی برای حفاظت از خاک و منابع طبیعی است که علاوه بر گسترش فضای سبز در نگه داشتن بافت خاک و جلوگیری از زمین به هنگام وقوع سیلاب ها نقش موثری دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز