خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خبر داد؛

تشکیل 131 پرونده قضایی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۱۲۰

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان از تشکیل 131 پرونده قضایی در حوزه میراث فرهنگی استان در 5 ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی قدمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد پرونده در حوزه میراث فرهنگی استان بوده که با تلاش های شبانه روزی نیروهای این یگان در استان، تشکیل و به محاکم قضایی ارسال شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان افزود: از دی ماه سال گذشته این تعداد پرونده با تعامل و همکاری فرماندهی انتظامی استان تشکیل و در این راستا 59 نفر متهم دستگیر شده‌اند.

وی گفت: همچنین در این مدت تاکنون 212 قلم اشیای تاریخی و فرهنگی از افراد سودجو و قاچاقچیان اثار تاریخی در استان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ قدمی با اشاره به اینکه ساخت،خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه فلزیاب وهمچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از میراث فرهنگی می باشد اظهار داشت: هرگونه کاوش وحفاری به قصد به دست آوردن اموال تاریخی_فرهنگی ممنوع بوده و علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه وآلات وادوات حفاری،مرتکب به شش ماه تا یکسال حبس محکوم می شود و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

وی خاطر نشان کرد: در مدت یاد و با تلاش های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان 33 دستگاه فلزیاب در سطح لرستان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز