خبرگزاری کار ایران

در بازدید از زندان مرکزی بوشهر صورت گرفت؛

بهره‌مندی ۶۰ زندانی استان از ارفاقات قانونی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۷۲۶

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه رئیس شورای حل اختلاف بوشهر با سرکشی از زندان‌ مرکزی بوشهر ضمن بررسی درخواست‌های قضایی زندانیان با آزادی، عفو، مرخصی و ارفاقات قانونی ۶۰ زندانی موافقت کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرانگیز به همراه مدیرکل زندان‌ها، معاون قضایی دادگستری و رئیس مجمع شورای حل اختلاف استان بوشهر در سرکشی و بازدید از زندان مرکزی بوشهر در جمع زندانیان با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر شهدای سانحه هوایی به  ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی  اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تقوای سیاسی و قضایی آیت‌الله رئیسی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه و مجریه تحول شگرف و مهمی ایجاد کرد.

وی صداقت، مبارزه با فساد در همه سطوح، مردم‌داری و شجاع بودن را از خصوصیّات بارز و مهم آیت‌الله رئیسی دانست و گفت: شهید آیت‌الله رئیسی ولایت‌مدار محض بود به‌گونه‌ای که تمام برنامه‌های خود در دوران دستگاه قضا و مجریه بر اساس تفکرات امام راحل و مقام معظم رهبری تنظیم می‌کرد و همواره در حل مشکلات مردم و پیشرفت نظام حرکت می‌کرد.

مهرانگیز با بیان اینکه رئیس جمهور شهید به کاهش آسیب‌های اجتماعی و حل مشکلات مردم نیازمند و محروم توجه ویژه‌ای داشت تصریح کرد: سانحه بالگرد همه ملت ایران را داغدار و سوگوار کرد.

وی در ادامه با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و تجلیل از رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد تحول افتخارآفرینی ایجاد کردند و پس از فتح خرمشهر فتوحات دیگری در جبهه‌های جنگ تحمیلی حاصل شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر بیان کرد: امنیت، آسایش و اقتدار ایران اسلامی مدیون رشادت و حماسه‌آفرینی شهدای گرانقدر، جانبازان و سایر ایثارگران است.

مهرانگیز با اشاره به اینکه بازدید از زندان‌ها و بررسی مشکلات و درخواست‌های زندانیان در اولویت دستگاه قضا استان بوشهر قرار داد و تصریح کرد: همه دادستان‌ها، قضات و مسئولان دادگاه‌های استان بوشهر موظف به سرکشی و بازدید مستمر از زندان‌های استان برای بررسی مشکلات زندانیان هستند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر توجه ویژه به بهره‌مندی زندانیان دارای شرایط از ارفاقات قانونی را مورد تاکید قرار داد و افزود: حل مشکلات زندانیان و خانواده آنان در دستور دائم دستگاه قضا استان بوشهر قرار دارد و از هیچ کوششی در توجه به تحقق مطالبات آنان دریغ نمی‌شود.

وی در ملاقات چهره به چهره با تعدادی از مددجویان در زندان مرکزی بوشهر ، پس از بررسی پرونده و درخواست‌های متقاضیان، دستورات لازم را برای رسیدگی به درخواست آنان شامل بررسی عفو، اعمال ارفاقات قانونی، مرخصی و آزادی صادر کرد.

در این بازدید رئیس کل دادگستری استان بوشهر به مناسبت سوم خرداد فتح خرمشهر با آزادی، عفو، مرخصی و ارفاقات قانونی ۶۰ زندانی موافقت کرد.

بر اساس این گزارش ۴۰ نفر در زندان مرکزی بوشهر و ۲۰ نفر هم در زندان دشتی مشمول این ارفاقات قانونی به مناسبت سالروز آزادی فتح خرمشهر شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز