خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان:

دختر ۹ ساله‌ الیگودرزی با تلاش کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی از مرگ نجات یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۵۵۶

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دختر ۹ ساله‌ای که دچار زنبورگزیدگی شده بود، با اقدامات به موقع کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان الیگودرز نجات یافت.

به گزارش ایلنا، محسن آدینه‌وند روز چهارشنبه دوم خرداد ماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس استان مبنی بر گزش زنبور و کاهش سطح هوشیاری دختر 9 ساله، بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان افزود: به دنبال شوک آنافیلاکسی و ایست قلبی تنفسی، عملیات احیا قلبی - ریوی پیشرفته ( PHCLS ) توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی انجام گرفت و مددجو با علایم حیاتی پایدار جهت ادامه روند درمان به بیمارستان شهید ولیان الیگودرز  انتقال یافت. 

 آنافیلاکسی واکنش آلرژیک خطرناک و تهدید آمیزی است که عمدتا در پی واکنش به مواد غذایی، نیش‌حشرات، مصرف دارو ایجاد می‌شود.

شوک آنافیلاکسی، شرایط اورژانسی است که مددجو باید سریعا تحت درمان قرار بگیرد.

برخی افراد بیشتر در معرض شوک آنافیلاکسی قرار دارند، از جمله: افراد مبتلا به آسم و آلرژی و یا آن دسته از افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به این شوک را دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز