خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از ۶۵ پروژه مخابراتی به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۷۶۱

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت : ۶۵ پروژه مخابراتی با اعتبار یکهزار و ۶۴۲ میلیارد ریال به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی به صورت ویدیوکنفرانس در لرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند روز پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه در آیین افتتاح طرح فیبر نوری منازل و مشاغل موسوم (FTTH) یکی از مناطق شهری خرم آباد به نمایندگی از ۶۵ پروژه مخابراتی استان اظهار کرد: حوزه زیرساخت ها برای رشد و توسعه هر استان اهمیت ویژه ای دارد اما لرستان طی سال های گذشته در حوزه زیرساختی مشکل داشت که باعث عدم رشد و تعالی در بخش های مختلف شده بود.

 وی با تاکید بر جبران عقب ماندگی های استان در خصوص برقراری کامل پایش تصویری استان افزود: یکی از موضوعات اساسی برای سرمایه گذاری در هر استانی حوزه زیرساخت و ارتباطات می باشد که طی ۲ سال اخیر لرستان رشد خوبی در این حوزه ها داشته است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر استان عنوان کرد: برگزاری انتخابات کار بسیار سختی است و مسایل و پیچیدگی های خاص خود را دارد اما در استان به خوبی انجام گرفت و ارتباط در تمامی شعب اخذ رای به صورت برخط برقرار شد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان نیز در این آیین اظهار داشت: پروژه های بهره برداری شده مخابرات استان شامل سیستم های انتقال، فیبرنوری شهری، سیستم های دیتا، نصب و راه اندازی، توسعه سیستم سیار(سایت جدید و ارتقای فناوری) و فیبرنوری بین شهری است.

نبی اله شمسی فر افزود: تاکنون ۱۰ بخشداری از مجموع ۳۰ بخشداری استان به فیبر نوری مجهز شده و پروژه اتصال شهرها نیز در ۱۸ شهر و ۱۰ روستا در حال انجام است همچنین بخش عمده ای از راه های استان تحت پایش تصویری قرار گرفته و توسط توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: برگزاری انتخابات خرم آباد و چگنی به صورت الکترونیک یکی از مهمترین اقداماتی بود که صورت گرفت و انتخابات در بیش از ۹۹ درصد شعب در انتخابات این دوره به صورت برخط بود.

 شمسی فر گفت: شرکت آموزش، پژوهش و نوآوری توسط اداره کل مخابرات استان تشکیل شده تا در کسب و کارهای نوین در حوزه برق و کامپیوتر برای جوانان و کمک به اقتصاد دیجیتال نقش آفرینی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز